Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابری تصریح کرد: خدمات دهی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی بر محور توسعه فعالیت های فرهنگی، محرومیت زدایی و تسهیل زیارت برای گسترش فرهنگ رضوی در جامعه، خیلی از مشکلات موجود کشور راحل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سید حسین صابری، امروز(16 تیر)در نشست خبری گفت: دو کاروان از خادمان آستان قدس رضوی( ۱۳ تیر) وارد استان شده و تا( ۲۳ تیر) در شهرهای مختلف حضور دارند و عطر حرم مطهر را به جامعه منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان افزود: این دفتر نیز در دهه کرامت برنامه هایی دارد که هر شب در حرم مطهر شهدای گمنام در ورودی موزه دفاع مقدس کرمان برگزار و در حاشیه آن نیز نمایشگاه «رواق رضوی» تشکیل شده تا بخشی از فعالیت های کانون های مختلف را که توسط خادمیاران انجام می شود به نمایش بگذارد و امسال به هر کانون یک غرفه اختصاص دادیم تا مردم در جریان کار آنان قرار بگیرند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان ها از اواخر سال 95 شکل گرفت؛ تصریح کرد: بعد از مأموریت های جدید رهبری به تولیت آستان قدس و منشور خدمت هفت گانه،  تأکید شد تا فعالیت های آستان قدس گسترش یابد و بر محور توسعه فعالیت های فرهنگی، محرومیت زدایی و تسهیل زیارت باشد تا فرهنگ رضوی در جامعه گسترش یابد که اگر چنین شود خیلی از مشکلات موجود کشور حل می شود.

 

 

 

صابری در خصوص کمک به محرومین اظهار داشت:  گرچه درآمدهای آستان قدس ناشی از نذر و وقف است اما بخش هایی را می شود در حوزه محرومیت زدایی کمک کرد؛ در امر تسهیل زیارت هم با وجودی که شرایط جامعه به گونه ای است که خیلی ها می توانند زیارت بروند اما آرزو به دل های زیادی هم هستند که شرایط مالی آنها اجازه نمی دهند.

 

 

 

وی ادامه داد: دفتر کرمان طی سه سال گذشته تا ماه رمضان امسال شرایط سفر و زیارت را برای حدود ۱۸ هزار نفر که 90 درصد آنها زائر اولی بودند فراهم کرده و معنی آن این است که همه هزینه را ما نمی دهیم؛ از خیرین برای هزینه حمل و نقل استفاده می شود و سه روز اسکان و تغذیه رایگان را هم آستان قدس می دهد لذا امکان پذیرش زائرین در زائر شهر به طور کامل فراهم شده و ‌یک وعده غذا هم میهمان حرم هستند.

 

 

 

وی گفت: خدمات دهی به نیازمندان در طرح خادمیاری از طریق دو دسته کانون محله ای و تخصصی ارائه می شود؛ نخست اینکه افراد بر اساس مهارت و تجربه و تخصص در یکی از این دو کانون ساماندهی می شوند و کسانی از این خدمات برخوردار می شوند که مراجعین کانون های محله ای هستند که در هر شهر حداقل یک کانون و در شهرهای بزرگ می تواند بیشتر باشد که در کرمان ۲۰ کانون محله ای باید تشکیل شود.

 

 

صابری تعداد کانون های تخصصی را ۲۴ کانون اعلام و بیان کرد: محل شناسایی و تشخیص نیازمندان و نوع نیاز و ارتباط دادن آن به کانون های تخصصی از طریق کانون های محله ای است و اگر این طرح برای مردم و خادمیاران جا بیفتد بخش عمده ای از مشکلات حل می شود.

 

 

وی بیان داشت: ممکن است کسی تخصص خاصی نداشته باشد و به عنوان مثال راننده تاکسی باشد؛ او برای خادمیاری هفته ای دو بار به نیت امام رضاعلیه السلام به صورت رایگان مریض را به مطب دکتر برده و برمی گرداند یا مثلاً هفته ای ۵۰۰ خادمیار ۵ پرس غذا برای محرومین آماده می کنند که می شود ‌هفته ای ۲۵۰۰ پرس غذا؛ وقتی نام مبارک امام رضا وسط میاد سوءتعبیرها کم و انگیزه ها افزایش می یابد.

 

 

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان افزود: کانون بانوان در مشاغل خانگی ورود کرده‌ و بیش از ۲۴۰ نفر زوج جوان را طی یک مرحله شناسایی و ساماندهی و اعازم به مشهد مقدس کرده و در آنجا اسکان و تغذیه رایگان فراهم کرده و در بحث های آموزشی هم شرکت کردند.

 

 

وی از تدارک برنامه ای مفصل در شب میلاد امام رضاعلیه السلام در موزه دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه مدعوین آن شب مهمان یکی از موقوفات شهر کرمان هستند؛ درباره این موقوفه توضیحاتی داد و گفت: در سال ۶۵ یا ۶۶ خانمی وقفنامه ای می نویسد و یک خانه دو طبقه با مساحت ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر را در یکی از کوچه های اطراف میدان آزادی وقف آستان قدس می کند تا درآمد حاصل از آن صرف چراغانی و پذیرایی در شب میلاد امام رضا باشد؛ سال گذشته چون  در روزمیلاد جشن داشتیم از این موقوفه نتوانستیم استفاده کنیم.

 

 

صابری با بیان اینکه طرح خادمیاری هنوز در آغاز راه است و خالی از اشکال نیست؛  گفت: از اواخر سال ۹۵ که طرح بدون تبلیغ اعلام شد تا نیمه خرداد امسال ۱۳ هزار و ۲۶۰ نفر از استان کرمان در این طرح ثبت نام کردند و آمار کل کشور بیش از ۲۴۶ هزار نفر است؛ از تعداد ثبت نامی های استان ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در این چند سال آموزش دیدند و تقریباً بیش از سه هزارنفر تاکنون موفق به کشیک در حرم از یک تا 24 نوبت شدند.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت انقلاب اسلامی بیرجند خراسان جنوبي غنی سازی اوقات فراغت خبرگزاری شبستان نشست خبری جنوب کرمان آستان قدس رضوی نشست خبری دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیر کانون‌های خدمات رضوی استان کرمانشاه از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدجعفر امامیان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شد و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی از تدارک بیش از ۳۰۰ برنامه اجرایی در دهه کرامت خبر داد و افزود: کرمانشاه از بیست‌ودوم اردیبهشت میزبان دو کاروان خدام رضوی است که جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در نقاط مختلف استان با محوریت جشن‌های رضوی و زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه جشن میلاد حضرت معصومه (س) با عنوان دختران آفتاب و میلاد امام رضا (ع) با عنوان زیر سایه خورشید را در قالب برنامه‌های محوری دهه کرامت عنوان و خاطرنشان کرد: بیست‌وسوم اردیبهشت‌، جشن دختران آفتاب در تالار انتظار برگزار خواهد شد.

امامیان تصریح کرد: میثاق ولایت، جشن دختر آفتاب، جشن‌های کریمان، عصر شعر ملکت هشتم، امام مهربانی، پویش همه خادم الرضائیم، اطعام رضوی، تجلیل از خدمات ملت، گل‌ریزان امام رضایی‌ها، یاد یاران، محفل انس با قرآن، مشاوره رایگان حقوقی و روانشناسی، جشن بند نسوان، یک استکان بهشت، پیاده‌روی خانوادگی، نذر شفا، سفره‌خانه امام رضا (ع)، میثاق با ولایت و رواق خدمت، نذر خون، ورزش زورخانه‌ای و تجلیل از ورزشکاران، تجلیل از نخبگان استانی و همایش مشاوران خانواده از برنامه‌های شاخص تدارک دیده برای هفته کرامت در استان کرمانشاه است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن ویژه بزرگداشت دهه کرامت در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری و بقاع متبرکه استان، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان، حضور خدام حرم مطهر رضوی در بیمارستان‌ها، زندان و اماکن فرهنگی در نقاط مختلف استان را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان دانست.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه با اشاره اطعام بزرگ رضوی به تعداد ۳۰ هزار پرس و توزیع درب منازل، گفت: جشن باشکوه میلاد امام رضا (ع) در پارک شرقی کرمانشاه با حضور ابوذر روحی برگزار خواهد شد.

امامیان از اعطای مرخصی به زندانیان به نام‌های معصومه و رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت خبر داد و افزود: برنامه نیز با همراهی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی زیر ۵۰ میلیون تومان داریم.

کد خبر 751456

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • نشست خبری مدیریت کانون های خدمت رضوی البرز ویژه جشن های دهه کرامت
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان