Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهمن خسروی پور در حاشیه انعقاد این تفاهنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»، موضوع مصوبه مورخ ۰۳/‏۰۹/‏۱۳۹۳‬ شورای عالی اشتغال و بند (ت) ماده چهار برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نیز تکالیف مقرر برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده ۹ تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص «برنامه اشتغال فراگیر» و پیاده سازی دستورالعمل اجرایی «تاسیس و مدیریت مراکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای، فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی ۲ طرف در راستای انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی از جمله اهداف این تفاهنامه است.

خسروی پور بیان کرد: از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان شامل صدور مجوز تاسیس «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» برای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، مطابق با ضوابط و مقررات، همکاری با دانشگاه در طراحی و هدایت برنامه‌های مهارت‌آموزی، مشاوره شغلی و آموزش دانشجویان از طریق معرفی نماینده اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان (مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان) برای عضویت در شورای راهبری «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» و به عنوان ریاست این شورا است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: همکاری در شناسایی و صدور ابلاغ برای اعضای شورای راهبری «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و بررسی صلاحیت‌های فنی و تخصصی مربیان معرفی شده از سوی «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» و صدور ابلاغ مربیگری و ورود اطلاعات به سامانه مربوطه در پرتال جامع سازمان از دیگر تعهدات است.

وی در خصوص تعهدات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نیز گفت: پیگیری دریافت مجوز و تأسیس «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی»، تامین فضای اداری «مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» به همراه ملزومات مورد نیاز مطابق با دستورالعمل مربوطه از جمله این تعهدات است.

خسروی پور تعهدات مشترک بین ۲ طرف را شامل تشکیل کارگروه مشترک با معرفی رسمی نمایندگان، برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه، همکاری یکسان در برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مشترک و همکاری یکسان در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم نامه در نشریات و مجلات ۲ طرف بیان کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در هشت ماده و ۲ تبصره به امضا رسید و مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق ۲ طرف امکان پذیر است.

وی گفت: هدف از راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی یا SCD این است که مهارت لازم برای دانشجو و دانشگاهیان ایجاد شود و محدودیتی در زمینه نوع تخصص دانشجو و عضو هیات علمی ندارد تا مهارتی ایجاد شود که فرد متقاضی در آینده بتواند در قالب مهارت کسب شده برای خود کسب و کار پایدار ایجاد کند.

خسروی پور با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرینی است بیان کرد: از مراحل چرخه کارآفرینی، آموزش مهارت، آشنایی با فضای کسب و کار، سرمایه و خطر پذیری در قالب دوره های مرکز SCD است.

وی اضافه کرد: در این مرکز دوره های عمومی کارآفرینی، سرمایه گذاری، بیمه و خطر پذیری (ریسک)، قابل تعریف است و دانشجو آماده ارایه ایده می شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: در مراحل بعدی دانشجویان پس از کسب الفبای مهارت و کارآفرینی در مراکز SCD، ایده خود را با کمک مراکز خلاقیت و رشد دانشگاه‌ها بروز داده و به مرحله عمل و تولید در حد نمونه می رسانند و دانشگاه نیز از نظر مالی و علمی حمایت لازم را به عمل می آورد.

وی افزود: همچنین در قالب ایجاد شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری دانشگاهی ایده های کارآفرینانه به محصول تبدیل شده و کسب و کار پایدار خواهد شد.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از سال ۱۳۳۴ راه اندازی شد و به عنوان دومین مرکز تخصصی علوم کشاورزی در ایران، هم اکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی فعال در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا دارد.

۳۰۰۴ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه خوزستان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟