Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از اصفهان، ایرج حشمتی پیش از ظهر امروز با حضور در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه زیست‌ محیطی بین شهرداری و شورای شهر اصفهان و اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان اظهار کرد: ماه پیش مدرسه اقتصاد ISIE یکی از دانشگاه‌های بارسلونای اسپانیا ششمین نسخه گزارش نهایی خود را در خصوص شهرهای هوشمند جهان منتشر کرد، در این گزارش که بر اساس 96 شاخص از 9 حوزه تخصصی بررسی کرده بود برخی از شاخص‌های عبارت بودند از همبستگی اجتماعی، حمل و نقل، نفوذپذیری بین‌المللی، برنامه‌ریزی شهری و محیط ‌زیست؛ قرار گرفتن موضوع محیط‌زیست در این بین اتفاقی نبوده و ضرورتی است که به اعتقاد بنده عین مفهوم توسعه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان افزود: موضوع توسعه پایدار یا ایجاد یک صنعت با رویکرد توسعه پایدار 4 سطح دارد، داشتن توجیه اقتصادی، برهم زننده نظم اجتماعی نبودن، تخریب محیط‌زیست را موجب نشود و پایمال کننده حقوق نسل‌های آتی نباشد.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان 10 هزار صنعت داریم بیان کرد: اصفهان 5 میلیون و 200 نفر هم جمعیت دارد این سؤال مطرح است که چند درصد از صنایع اصفهان بر اساس رویکرد توسعه پایدار ایجاد شده است.

آرزوی اصفهان؛ رسیدن به شهر خورشیدی

حشمتی تأکید کرد: امروز ضرورت هم‌افزایی و همدلی و ایجاد حس مسؤولیت اجتماعی بر تمام مسؤولان استانی واجب است، خشکسالی، فرونشست زمین و زاینده‌رود مواردی است که مدیران شهری مورد توجه دارند، اما رسیدن به شهر خورشیدی که شهردار اصفهان هم بارها اعلام کرده‌اند نه تنها آرزوی مدیران شهری است بلکه همه مردم اصفهان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان ادامه داد: تشکل‌های زیست محیطی در استان اصفهان دارای سابقه طولانی و فعالیت زیاد و قابل توجهی هستند و جزو تشکل‌های به نام کشور هستند، تشکل‌های محیط‌زیستی به عنوان ناظر باید فعالیت ما را نظارت کنند، باید انتقادات تشکل‌های زیست محیطی را بپذیریم اما مراقب باشیم که موضوعات به سمت سیاه نمایی نرود.

وی ادامه داد: وقتی سمن‌های زیست محیطی خطاب مشکلات را به سوی سازمان محیط‌زیست و یا شهرداری می‌گیرند، باید بدانند سه انگشت دیگرشان به سوی خود تشکل است، در واقع باید خودشان را هم در این مسأله سهیم بدانند.

تفاهم‌نامه با شهرداری فتح باب فعالیت جدی در حوزه محیط‌زیست

حشمتی همچنین مطرح کرد: اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان آموزش را برای ایجاد ارتباط با تشکل‌ها در دستور کار خود قرار داده است، برای آموزش و استمرار آن نیازمند کمک شهرداری هستیم و تفاهم‌نامه زیست‌محیطی با شهرداری اصفهان فتح بابی است برای شروع فعالیت جدی در حوزه محیط‌زیست که بی‌شک حوزه‌ای بااهمیت است و همچنین با این تفاهم‌نامه گام مؤثری را برای مردم شهر اصفهان برداریم و صرفاً یک نوشته نباشد.

اعتبارات محیط‌زیستی اصفهان محدود است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به فعالیت 27 ساله خود در حوزه محیط‌زیست و تصور اینکه در اصفهان همه‌چیز در حوزه محیط‌زیست خوب است، گفت: ایجاد 10 هزار صنعت یک شبه در اصفهان رخ نداده است، اعتبارات سازمان ما برای پایش صنایع 250 میلیون تومان است یعنی برای هر صنعت 25 هزار تومان پول در اختیار دارم، در استانی که می‌خواهد 9 هزار و 600 میلیارد تومان پول بدهد به کشور به عنوان یک استان صنعتی قوی و کار کند اعتبارات محیط‌زیستی به این محدودی دارد.

وی ادامه داد: آیا فشاری که در دراز مدت بر روی زاینده‌رود آمده را می‌شود با عصای جادویی حل کرد، بهترین کار در اصفهان ایجاد حس مسؤولیت اجتماعی است.

حشمتی در ادامه بیان کرد: فولاد، ذوب‌آهن، بزرگ‌ترین کارخانه‌های فرش و... در اصفهان واقع هستند، میلیاردها تومان پول از صنایعی که آلاینده اعلام شده‌اند به جیب شهرداری‌های همین شهرستان‌ها می‌رود، آیا از این پول‌ها برای مسائل زیست محیطی خرج می‌شود.

مرغ همسایه برای اصفهان غاز است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی در صنایع اصفهان یک مسأله فانتزی در نظر گرفته شده است، در استان اصفهان برای حل مشکلات به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود، استان اصفهان همانند پدر پولداری است که پول زیادی دارد، اما برای اصفهان خرج نمی‌کند، بلکه برای همسایه خرج می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید من به مردم اصفهان خیانت نمی‌کنم، اما با این اعتبارات و مسائلی که وجود دارد نمی‌شود خدمت کرد، مگر اینکه شورای شهر جدی باشد و مسأله را جدی بگیرد و امضای تفاهم‌نامه فقط به گرفتن عکس یادگاری نباشد، به دنبال هم‌افزایی و همدلی هستیم تا مطالبه گری را در مردم اصفهان افزایش دهیم.

دعوت نشدن مدیرکل محیط‌زیست اصفهان به جلسه وزارت نیرو

حشمتی همچنین خاطرنشان کرد: در سفر اخیر وزیر نیرو به استان اصفهان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان را دعوت نکرده‌اند؛ این سیاست‌ها را باید با مطالبه گری، آموزش، فرهنگسازی و رسوخ در سازمان صنایع حل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر تالاب گاوخونی به مرحله‌ای برسد که ریزگردها و فلزات سنگین آن شروع به بلند شدن کنند، هیچ صنعت و کارخانه‌ای نمی‌تواند فعالیت کند؛ ما برای حفظ محیط‌زیست نیاز به هم‌افزایی داریم، ما باید فراتر از تعیین سهم عمل کنیم.

پاکسازی ناژوان با همکاری کنگره 60

وی در پایان گفت: امروز دست یاری به همه بخش‌ها می‌دهیم، من برای پاکسازی پارک ناژوان از همکاری کنگره 60 استفاده کردم در حالی که دوست داشتم با دو تیم فوتبال و هوادارانش این اقدام را انجام دهم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از افتتاح پل صاحب‌روضات و دو پروژه زیست‌محیطی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهانی طی روزهای آینده در ریل پروژه‌های افتتاحیه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در سومین سال از فعالیت مجموعه مدیریت شهری در دوره ششم، قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی سرعت بیشتری گرفته و طی دو هفته آینده دو پروژه که برای شهر اصفهان اهمیت زیادی دارد در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تعریض بزرگراه شهید خرازی و پل صاحب روضات که به دلایل مختلفی چندین سال در شهر به تعویق افتاده بود، اما با همت مجموعه مدیریت شهری و عملیاتی اجرایی همکارانم در معاونت عمران این پروژه چند ماهی است که به ثمر رسیده و آغاز به کار آن به‌صورت رسمی و افتتاح را خواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت مباحث محیط زیستی و پسماند در شهر اصفهان گفت: در روند پروژه‌های عمرانی و افتتاحیه‌هایی که با شعار «به احترام مردم اصفهان» برگزار می‌شود به ایستگاهی رسیدیم که خبرهای خوبی را به مردم شهر اصفهان خواهیم داد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه آئین آغاز به‌کار و کلنگ‌زنی شهرک بازیافت شهر اصفهان از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار زیست‌محیطی است، ادامه داد: تصفیه شیرابه، پسماند ساختمانی و احداث کارخانه‌ای که این پسماند را بازیافت می‌کند، جزو آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهان بوده است که روزهای آینده در ریل پروژه‌های افتتاحیه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آئین آغاز به‌کار و افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی را در کنار پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی طی روزهای آینده تقدیم شهروندان اصفهان می‌کنیم.

کد خبر 751312

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان