Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: در این طرح یک میلیون و ۱۰۰ هزار گیلانی غربالگری شدند.

وی افزود: بر اساس آمار ۷۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان گیلان تحت پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین جامعه هدف این طرح در استان بودند، ادامه داد: ۵۳ درصد یعنی معادل ۵۸۳ هزار نفر از افراد سنجش شده در این طرح را بانوان و ۴۶ درصد یعنی معادل ۵۱۷ هزار نفر را آقایان تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده در این طرح ۵۵۰ هزار نفر معادل نیمی از افراد غربال‌گیری شده دارای فشار خون نرمال هستند، بیان کرد: ۱۶ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال گیلان مبتلا به بیماری فشارخون بالا و ۳۱ درصد نیز در مرحله پیش فشار خون قرار دارند.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح پوشش ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان پیش بینی شده بود، تصریح کرد: خوشبختانه موفق شدیم بیش از این برنامه پیش بینی شده جمعیت استان گیلان را مورد سنجش قرار دهیم.

کد خبر 4661141

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عباسی دانشگاه علوم پزشكی گیلان فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد که در ۴۸ ساعت گذشته براثر بارش‌های اخیر ۶۳۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.  

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد این سد آبگیری شده و ۵۵ درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می‌شود که پارسال به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد، اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تأمین کند.  

پورجعفر اظهار کرد: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای