Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: برنامه تلویزیونی جهان آرا دیشب با موضوع فتنه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ از شبکه افق پخش شد که میهمان تلفنی این برنامه سردار فرهاد نظری فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سال ۷۸ بود.

نظری در این برنامه گفت: داستان فتنه کوی دانشگاه یک طراحی از پیش تعیین شده بود، رهبری در بیش از ده‌ها سخنرانی این را مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتنه دانشگاه وجود پایگاه‌های سیاسی وابسته به احزابی بود که بخشی از آن‌ها در خارج قرار داشت و ما با یک فتنه از پیش تعیین شده مواجه بودیم.

وی همچنین عنوان کرد: دولت وقت با تمام قوا یک جریان ایجاد کرد و رئیس جمهور آن زمان کامل در جریان بود. رییس جمهور وقت باید پاسخگوی این جریان در آن زمان می‌شد و آن را جمع می‌کرد.

نظری بیان کرد: دانشجویان به هر حال نظر داشتند که راهپیمایی کنند، اما وزارت کشور به دانشجو مجوز نمی‌دهد و کتبا به پلیس نامه می‌دهند که مسوولیت هرگونه اخلال بر عهده پلیس است. در مرحله اول پلیس هیچ گونه واکنشی نشان نداد، اما آقای موسوی لاری (وزیر وقت کشور) دستور برخورد با دانشجویان را صادر کرد.

وی گفت: اصلا ۱۸ تیری وجود ندارد بلکه ۱۷ تیر بود چرا می‌خواهید اطلاعات غلط دهید؟ ۲۰ سال خانه نشینی را بر من تحمیل کردید. برای من حصر نانوشته تعیین کردید. دولت وقت بین مسوولان خودش اختلاف داشت که آن را به بیرون کشاند. تا امروز سکوت کردیم. ما نظامی هستیم و امام فرمودند سیاسی نباشید، اما مردم خودشان قضاوت کنند. ما نه وابستگی به راست داریم و نه چپ ما به قانون پایبندیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حوادث ۱۸ تیر گفت: در آن زمان اقدام آدم ربایی و گرگان گیری در دو مرحله انفاق افتاد. اما بدون اینکه خونی از دماغ کسی بیاید ۲۰ نفر بازداشت شدند اصلا کسی کشته نشد. رییس جمهور اعلام کرد تخریبی به این شکل پیش آمده که معلوم شد اصلا چنین تخریبی نبوده است. در جریان آن به پلیس تیراندازی شد، اما ما هیچ تیراندازی نکردیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور بی‌سیم‌های پلیس را داشت. سند داریم که چگونه روی خط بی سیم‌های ما می‌آمدند. یک گزارش تهیه کردند و اصلا عنوان گروگان گیری و آدم ربایی آن هم در دو مرحله نیامده است بلکه نوشتند پلیس را بردند و در محلی نگهداری کردند. یک چیزی تعیین کردند و آن را روز جمعه قرائت کردند. اسم افراد متخلف را نقطه چین می‌گذاشتند و نام پلیس را کاملا قید می‌کردند.

نظری تاکید کرد: پلیس به اتهامی در کشور محاکمه شد که در قانون جرم نبود، نخواهد بود و امروز هم نیست. حتی در مجلس هم مطرح کردند که پلیس از ورود به کوی ممنوع شود که نمایندگان مجلس پنجم و ششم با آن مخالفت کردند. درباره ماجرای دلجویی خاتمی از بنده باید بگویم مجلس ششم و هفتم فیلمی تنظیم کرده و کل کوی دانشگاه و پلیس را مبرا کرده و در ۴ مصوبه اعلام شده که متاسفانه این مصوبات را سانسور کردند. بر اساس یکی از این مصوبات حرف نهایی در هر حکومتی دستگاه قضایی است و ورود به دانشگاه اصلا جرم نبوده است

وی اضافه کرد: نامه خاتمی رئیس جمهور وقت به بنده درست است، از طریق ابطحی به من نامه فرستاد و ابراز دلجویی کرد. ۱۷ و ۱۸ تیر به هر حال در تاریخ ثبت شده و ابهاماتی را در مردم به وجود آورده است.

نظری در پایان اعلام کرد: بنده آمادگی مناظره در یک برنامه زنده دارم تا شفافیتی از یک برگ تاریخ صورت گیرد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: موسوی لاری وزیر کشور دانشجویان 18 تیر 78 فرمانده انتظامی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر

سرهنگ علی اکبر مرادی  فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان بندرخمیر حین گشتزنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یکدستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون گردید و دچار حریق شده و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم که جهت سیر مراحل درمانی، به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی سهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند