سري دوم آيفيلم پلاس به تلويزيون مي آيد
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۱۶۲۸
خبرگزاری آریا- تهیهکننده برنامه هنری برونمرزی صداوسیما از تولید سری دوم آیفیلم پلاس خبر داد و گفت: این برنامه 30 دقیقهای به رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری میپردازد.
به گزارش آریا، برنامه هنری برونمرزی صداوسیما هر پنجشنبه با محور اخبار هنرمندان در حوزههای مختلف روی کانال آیفیلم عربی قرار میگرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اخبار مربوط به هنرمندان در دو بخش خبری و تعاملی برای مخاطبان عربزبان پخش میشود. در این برنامه فرزام محبی و اسعد بدویپور کارگردانی و حسان خضر سردبیری را برعهده دارند. به تعبیر تهیهکننده این برنامه تلویزونی، شبکه آیفیلم، سینما، تلویزیون جمهوری اسلامی و هنرمندان ایران را به دنیا معرفی میکند.
فرزام به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: شبکههای مختلفی برای کشورهای عربی کار میکنند و آیفیلم تنها شبکهای است که در حوزه فیلم و سریال مشغول به فعالیت است. در کانال عربی در فضای مجازی کارهای بسیاری به صورت تخصصی انجام شده و بازتابهای بسیاری دریافت شده که این برنامه هنری را میبینند و دوست دارند ادامه پیدا کند.
وی افزود: برنامههایی مثل آیفیلم پلاس که اخبار هنرمندان ایران را پوشش میدهد میتواند بسیار کمک کند که کشورهای عربی با هنرمندان این عرصه و هنر ایرانی اسلامی آشنا شوند. درکانال عربی آی فیلم مخاطبین از ژانرهای تاریخی، درام و اجتماعی و بعد از کمدی استقبال میکنند. در فواصل سریالها میانبرنامههای 15 دقیقهای که به معرفی سینمای ایران و دیدنیهای داخل کشور میپردازد و برنامه هایی مانند آی فیلم پلاس تکمیلکننده آنهاست.
تهیهکننده این برنامه تلویزیونی با اشاره به ساخت سری دوم آیفیلمپلاس، تأکید کرد: آی فیلم پلاس در سری دوم تولید خود قرار دارد و برنامهای حدوداً 30 دقیقهای است که به رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری از جمله سینما، تئاتر، تلویزیون، گفتگو با هنرمندان و دعوت از آنان برای حضور در برنامه، انیمیشن هنرهای تجسمی، موسیقی ایرانی، اکرانهای مردمی و خصوصی، آمار فروش فیلمها، گزارشهای مردمی در کشورهای عربی، معرفی غذاهای ایرانی و عربی و ایونتهای هنری و همه اتفاقات حوزه فرهنگ و هنر میپردازد.
وی به هدف و رسالت اصلی این برنامه اشاره کرد و گفت: آیفیلم پلاس سعی دارد اخبار هنرمندان را پوشش دهد و در حوزه معرفی و اخبار آنان در کشورهای عربی تعامل خوبی برقرار کند و فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را معرفی کنیم ضمناً تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشد.
فرزام در پاسخ به این سوال چرا آنقدر برنامهسازی به کلیشه و تکرار میرود، خاطرنشان کرد: به نظرم مدیران، برنامهسازان و فیلمسازان باید توجه بیشتری به برون مرزی داشته باشند به دلیل اینکه این حوزه بسیار پر اهمیت است. قطعا برنامهسازی با مشکلات فراوانی روبروست و استفاده درستی از نخبگان و اندیشمندان این حوزه نمیکند.
وی تأکید کرد: نکته قابل توجه این است که باید به جوانان توجه بیشتری کنند و سکانهای مدیریتی را به دست جوانان با استعداد و تحصیل کرده در این حوزه بدهند تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم و از فکرهای نو استفاده کند در مسیر پیشرفت تلویزیون، هرجا از جوانان استفاده شده اتفاقات خوبی رخ داده است
تهیهکننده برنامه آیفیلم پلاس اضافه کرد: یکی از نکات آی فیلم پلاس هم همین است که از تیمهای سردبیری و تهیه و تولید و تیمهای گزارشی از جوانان متخصص در این حوزه استفاده شده است.
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
مشکل فنی «هفت» و پخشنشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را بهیاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامهها و سریالها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقولهای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریالها و برنامهها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولیها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولیهای تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجریای خاص اتفاق افتاده است.
روزی سریالی بهنام «دودکش2» که علیرغم پخش گسترده اخبار رسانهایاش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پسپروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریالهایی که از شبکه سه سیما پخش میشد عوامل آن به پخش نامنظم قسمتهایشان اشاره میکردند که آخرین آن به سریال «بیستکویید» برمیگردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش میشد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علیرغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.
پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» بهدلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیریها نشان میدهد همهچیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.
با این اوصاف، عدم پخش بهدلیل مشکل فنی یا در مورد سریالها نرسیدن بهعلت گذراندن مراحل پسپروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را بهدلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.
بهنظر میرسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریالها و برنامهها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علیرغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلامشده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته و توجیه قابلقبولی هم مهمتر است.
پیگیریها نشان میدهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.
انتهای پیام/+