Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس عفاف و حجاب گفت: کارکرد دستگاه های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب کافی نیست و باید فعالیت هایی که باعث اشتیاق، جاذبه و اقناع شدن افراد در جامعه می شود، انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم آقایی، کارشناس عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه دو مفهوم پاکدامنی و قناعت برای واژه حجاب به کار گرفته شده است، گفت: عفاف، حفظ اعضا و جوارح از هر گونه خطا که دارای معنی عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی با توجه به اینکه عفاف فقط مختص بانوان نیست و یک مشی انسانی و حالت درونی دارد، اظهار کرد: حجاب ثمره و میوه عفاف است که عفت درونی و تجلی در پوشش ظاهری فرد را داراست.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حجاب در این است که زن برای ورود به اجتماع ضوابطی را لازم دارد، عنوان کرد: پوشش ظاهری یکی از ضوابط ورود زن به جامعه است، تا جنسیتی به آن نگریسته نشود و انسانی باید به آن نگاه کرد، یعنی جلوه‌های زنانه مخفی شود تا پیش از آنکه در دل مخاطب بنشیند انسانیت زن تجلی پیدا کند.

کارشناس عفاف و حجاب در ادامه افزود: به آثار برجای در تمدن ایران باستان که نگاهی می اندازیم به این نتیجه می رسیم که اندام زنان دارای پوشش بوده و به حجاب و پوشش زن توجه ویژه ای داشته اند.

آقایی با اشاره به اینکه خانواده دارای جایگاه والایی برای انتقال پیام های حجاب و عفاف به فرزندان خود هستند، اظهار کرد: اساس تربیت دینی با خانواده است و آسیب از آن جایی شروع می شود که تربیت فرزندان به دیگر نهادها سپرده شود.

وی مطرح کرد: مادر اگر دغدغه تربیت فرزندان خود را داشته باشد پیش از هر اقدامی باید تربیت دینی در خانه رقم بزند و زمانی که پایه اعتقادی فرزند در خانواده قوی باشد او با ورود به جامعه دچار آسیب کمتری می شود.

کارشناس عفاف و حجاب با اشاره به اینکه خانواده و امور تربیتی مورد هجمه واقع می شوند، اظهار کرد:هزینه های بالایی برای انتشار فیلم و سریال مختلف با هدف جلوه دادن بی بند و باری و.. ساخته می شود، که این امر مهم و موثر است و برای از بین بردن آن سرمایه گذاری می شود.

آقایی در پاسخ به این سوال که در برخی خانواده ها مادر با حجاب اما فرزندان به حجاب توجهی ندارد ناشی از چه چیزی است، گفت: این مسئله ناشی از عدم موفقیت مادر در نهادینه کردن تربیت دینی و نبود اعتقاد در مادر می باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان های فرهنگی برای ترویج حجاب تلاش می کنند اما موفق نیستند، مطرح کرد: کارکرد سازمان های فرهنگی کافی نیست و اینگونه سازمان ها باید فعالیت هایی که باعث اشتیاق، جاذبه و اقناع شدن افراد در جامعه می شود، انجام دهند.

کارشناس عفاف و حجاب بیان کرد: حجاب صرفا برای زنان الزامی نیست در حالی که حجاب یک حقوق شهروندی است و مردان هم با حجاب اسلامی باید در جامعه ورود پیدا کنند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • سردار رادان: دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذردY اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند/ 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند
  • رادان : دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند