Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نژاد بهرام در بازدید از تصفیه خانه فیروز بهرام که به همراه تعدادی از اعضای شورا صورت گرفت گفت: در اجرای طرح های شهری مبتنی بر طرح جامع اگر می خواهیم به موفقیت برسیم باید نگاه توسعه محور داشته باشیم، اینکه فقط بخواهیم محدوده خود مکان را در نظر بگیریم عامل خواهد شد تا طرح های شهری به سرانجام نرسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمی‌توانیم موضوع شهر تهران را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایر استان‌ها حل کنیم. باید به تهران نگاه وسیع‌تری داشته باشیم و نباید با موضوعات تهران به شکل نقطه‌ای نگاه کرد، چرا که تاثیرات آن فراتر از محدوده جغرافیایی تهران است.

نژاد بهرام در ادامه افزود: شهر نباید به کارگاه عمرانی تبدیل شود چرا که متعلق به همه شهروندان است لذا اگر به دنبال رفاه و آرامش مردم هستیم باید سعی کنیم تا این کارگاه ها از جمله اجرای شبکه فاضلاب هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان این‌که مردم زندگی کیفی‌تری می‌خواهند، ادامه داد: تنها ۲۰۰۰ کیلومتر از پروژه بزرگ فاضلاب تهران باقی‌مانده و ما می‌توانیم با برگزاری جلسات مشترک مدل‌های مورد توافق مدیریت شهر و آب و فاضلاب را احصاء کنیم که به نفع مردم باشد.

نژادبهرام در ادامه با اشاره به موضوع فرو نشست بعد از اجرای شبکه فاضلاب گفت: در حال حاضر فرو نشست در شهر تهران از منطقه ۱۲ به پایین را درگیر خود کرده است که بخش زیادی از این فرونشست‌ها به دلیل حفاری تونل مترو و فاضلاب رخ داده اما بخش زیادتری به دلیل کمبود آب در تهران رخ می‌دهد و حالا می‌گویید که با تکمیل شبکه فاضلاب تمام آب‌های زیرسطحی جمع می‌شود و ممکن است این مشکل تشدید شود لذا باید تدابیر ویژه برای جبران این مهم اندیشیده شود. اجرای شبکه فاضلاب کار مدرن و مناسبی است که در کشور های دیگر از سال های قبل انجام شده اما در آن کشور ها کارهای مناسبی برای تزریق آب و جبران کاهش آب های زیر زمینی به کار گرفته اند.

نژاد بهرام در ادامه افزود: لایحه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه های حفاری از سوی شرکت آب و فاضلاب به شورا ارائه شد تا از ان طریق بتوانند هر چه سریعتر و در طی ۴ سال پروژه را به انجام برسانند که ما می‌توانیم در تبصره‌ها و بندها به دغدغه‌های اعضای شورا پاسخ دهیم و آن را در تبصره‌ها ببینیم.

نژادبهرام با بیان این‌که شهرداری تهران یکی از سهامداران سازمان آب و فاضلاب است اما آنها پساب را به ما می‌فروشند، توضیح داد: ما می‌توانیم در تبصره‌ها و بندهای لایحه به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر کمک به آنها مشکلات و دغدغه‌هایمان نیز رفع شود.

محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران هم در حاشیه این بازدید گفت: شرکت فاضلاب تهران در بین همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در تهران کارنامه ممتازی دارد و حالا توانسته پروژه فاضلاب را که بزرگترین پروژه زیست محیطی تهران است به سرانجام برساند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ادامه داد: در این راه مدیریت شهری چه در دوره قبل و چه در دوره حاضر همکاری های خوبی با شرکت آبفا داشتند و چه بسا اگر در برخی مناطق شهرداری همکاری های لازم صورت می گرفت شاید پروژه شبکه فاضلاب تهران به اتمام رسیده بود. با اینکه برخی مدیران شهری نگاه توسعه گرایانه داشته و همکاری های خوبی در این زمینه با شرکت آبفا صورت می دادند اما متاسفانه برخی نیز نگاه بخشی نگر داشتند و فقط محدوده و منطقه خود را می دیدند. البته برخی مخالفت ها نیز به دلیل مشکلات ناشی از حفاری برای مردم بود.

سالاری در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه طرح جامع شهر تهران که طرح همه جانبه است سالها می شود تنها در حد طرح تفصیلی و آن هم محدود به حوزه ساخت و ساز تنزل یافته و این در حالی است که طرح جامع در حوزه پسماند یا حوزه دیگر مغفول مانده است.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا افزود: اگر بازدید هوایی از تهران داشته باشیم و سبزینگی تهران را با ۱۵ سال پیش آن مقایسه کنیم، می بینیم در ۱۵ سال قبل شمال تهران به سبب وجود قنات ها سرسبز بوده و جنوب تهران خشک اما امروز به سبب اجرای فاضلاب این موضوع برعکس شده و جنوب تهران سرسبز تر شده ولی مشکل این است که به تناسب رشد و اجرای فاضلاب نتوانستیم تصفیه خانه های محلی را ایجاد کنیم و امروز اگر این تصفیه خانه های مخلی وجود داشت مشکل عدم تزریق آب به سفره های زیر زمینی حل شده بود.

سالاری در ادامه گفت: آورده ما در مبادله آب با شرکت آبفا هزینه حفاری است و اگر ما پولی از بابت حفاری از اداره فاضلاب نگیریم مجبور هستیم که از مردم بگیریم.

وی ادامه داد: براساس اسناد بالادستی شهرداری یکی از سهامداران فاضلاب است و هنگامی که ما در قراردادها دور یک میز می‌نشینیم آورده شهر تهران در حد یک زمین تقلیل می‌یابد و سازمان آبفا برای پسابی که می‌دهد از شهرداری پول می‌گیرد و آن را به حساب مدیریت شهری می گذارد، اما حالا که می‌خواهیم عوارضی از آنها بگیریم می‌گویند که تخفیف می‌خواهند و اگر قرار است تخفیفی داده شود باید در مدل مالی فی‌مابین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب به عنوان آورده شهرداری حساب شود.

وی با بیان این‌که هزینه‌های حفاری درآمد خوبی برای شهرداری هستند که می‌توان از آنها به عنوان آورده شهرداری در معاملات فی‌مابین مدیریت شهر و آب و فاضلاب محاسبه کرد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که شهرداری‌های مناطق تمایلی به ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی ندارد این است که رقم پساب بسیار کم است و ما باید با کمک آب و فاضلاب فکری به حال آنها کنیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر نماینده مردم است و در تصمیم‌گیری‌ها باید به هزینه‌های آنها توجه کنیم.

کد خبر 4663640

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران از اتخاذ تمهیدات امنیتی برای برگزاری دور دوم انتخابات در شهر و استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو محسن نایبی صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران