Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ داشتن محیط کار شاد یکی از لازمه‌های امروز هر جامعه‌ای است که مردم در آن زندگی می‌کنند، گاهی اتفاق افتاده در محیط کار با فضایی افسرده روبرو بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم عملکردی مثبتی را از خود برجای بگذاریم.

در خصوص مبحث شاد بودن محل کار و اهمیت آن با طیبه حاجی محمد یزدی، روان‌شناس و کارشناس خانواده، داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی محمدی یزدی در خصوص اینکه چطور می‌توان محیط کار  شادی داشت که میزان کارایی کارمندان را افزایش بدهند به برنا گفت: محیط کار یکی از محیط‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان محیط زندگی دوم افراد دانست که باید از نظر امنیت روانی، جسمانی و حفظ محیط آرام تامین باشد. افرادی که مدیریت مکان‌های اشتغال را برعهده دارند موظف‌اند که برنامه‌ریزی و سازماندهی را در دستور کار خود قرار دهد تا کارمندان و یا کارگرانی که در آنجا مشغول به فعالیت هستند با اطمینان خاطر فعالیت‌های خود را انجام دهند و زمانی که این نوع برنامه‌ریزی‌ها وجود داشته باشد یک نوع نشاط و آرامش در محیط کاری حکمفرما خواهد شد و نتیجه آن برای کارفرمایان افزایش کارایی است.

وی ادامه داد: مبحث دیگر در این خصوص که آن نیز حائز اهمیت است مضوع پرداخت حقوق مادی و معنوی هر فرد کارمند یا کارگر است که از سوی کارفرما باید پرداخت شود، زمانی که در خصوص پرداخت حقوق‌ها برنامه‌ریزی‌های درستی صورت گرفته باشد خود تبدیل به عاملی خواهد شد که نشاط و شادی را در بین افراد به وجود می‌آورد و انگیزه هر روز بهتر شدن میزان کارایی کارمندان بالا می‌رود زیرا همراه علاقه‌ای که برای حضور در محل کار دارند؛ تلاش می‌کنند در آن فضا با کارایی مناسب باقی بمانند.

این روان‌شناس افزود: مسئله دیگر در این رابطه مبحث امنیت شغلی کارکنان است، زمانی که مشکلات گریبانگیر یک سازمان می‌شود اگر تصمیمات درستی در خصوص نوع کارهایی که در آن محیط صورت می گیرد اتخاذ شود و سازمان بتواند مقابل آن مشکلات مقابله کند، کارمندان دیگر نگران امنیت شغلی خود نخواهند بود و ترسی در دل آن‌ها به وجود نخواهد آمد و بازهم این مسئله خود باعث به وجود آمدن انگیزه  در بین افراد کارمند و یا کارگر خواهد شد و در نتیجه محیط کار همراه با اشتیاق برای حضور  خواهد بود.

حاجی محمدی یزدی با تاکید بر اینکه شادی و نشاط بخشی مهم از زندگی یک فرد است وقتی در محیط کار با عدم وجود شادی مواجه باشیم قطعا شاهد تاثیرات آن روی افرادی که در آن محل کار می‌کنند خواهیم بود و پریشان خاطری و درخود فرورفتگی در بین افراد رسوخ پیدا خواهد کرد  ادامه داد: محل کار افسرده و پرتنش؛ حتی زندگی خانوادگی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و نبود شادی عاملی بسیار تاثیر گذار در به وجود آمدن افسردگی کاری شده و این افسردگی تنها گریبان خود فرد را نمی‌گیرد بلکه ضربه به رشد محل کار  نیز می‌زند. فضای آرام و بدور از استرس و افسردگی یک سرمایه گران است که کارفرمایان با برنامه‌ریزی می‌توانند ایجاد کنند و سود چند برابر از آن ببرند.

وی  با بیان اینکه زمانی که فرد با نشاط و عشق  در محیط کار خود حضور می‌یابد قطعا نسبت به فردی که شادی درون او وجود ندارد تفاوت کاری دارد و قطعا میزان راندمان و تاثیرگذاری افراد با نشاط بیشتر خواهد بود گفت: اهمیت به علاقه‌ها کارمندان، توجه به شخصیت افراد و نوع برخورد مناسب با هر فرد نسبت به رفتار شخصی او از سوی کارفرمایان باعث می‌شود که کارمند تصور کند با مدیرانی آگاه و باهوش مواجه است که می‌دانند چگونه برخورد کنند، به چه صورت انگیزه ایجاد کنند و همین توجه‌های مهم مدیریتی، باعث رشد یک فضای کاری می‌شود. این نوع توجه‌ها در محیط‌های کاری ایرانی کمتر دیده می‌شود و همین امر باعث شده افسردگی کاری در بین ایرانیان زیاد باشد. اشتیاق به حضور در محل‌های کار کم است و وقتی سخن از دلیل‌ها می‌شود اکثرا از موارد اقتصادی سخن گفته می‌شود در حالیکه وقتی فضای با شخصیت فرد همراه باشد، آرام و بانشاط باشد، انگیزه بخشی مناسب باشد، حتی در بدترین شرایط‌های اقتصادی نیز کارمندان همدل مدیران می‌شوند.

این کارشناس علم روان‌شناسی در پایان متذکر شد: اگر شادی در محیط کار وجود نداشته باشد با هیچ پیشرفتی روبرو نخواهیم بود و افراد تبدیل به کارمندانی منزوی خواهند شد که بازدهی مناسبی را ندارند در نتیجه فعالیت‌های کاری مرتبط رو به زوال خواهد رفت و از یکدیگر متلاشی خواهد شد و نتیجه آن در بستر جامعه یعنی عقب گرد اجتماعی و جاماندن از پیشرفت. کارمندان پر نشاط و آرام و بدون از استرس، خلاق‌تر و کوشاتر هستند و ساختن فضای مناسب برای کارمندان یک برد دو طرفه است که حتی کارفرمایان بیشتر سود می‌برند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق شادی عشق مادی و معنوی محمد یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش پیاده روی خانوادگی میمند، به عنوانی رویدادی ورزشی و فرهنگی و همگانی، صبح شنبه از امامزاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت.

این همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‎‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

محمد مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس در این مراسم با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با ایام برداشت گل محمدی گفت: ورزش به عنوان یک ضرورت تأثیرگذار در زندگی افراد باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد و مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تأمین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب الله جمشیدی فرماندار فیروزآباد نیز در این همایش با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است اظهار داشت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

وی افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

گفتنی است روز هشتم اردیبهشت‌ماه در تقویم رویدادهای ملی ایران به عنوان روز میمند، ثبت شده است.

کد خبر 6089527

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران