Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@20:58:49 GMT

اصلاح فرهنگ باعث حل مشکلات جامعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۵۷۶۹

اصلاح فرهنگ باعث حل مشکلات جامعه می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: اگر فرهنگ در جامعه اصلاح شود قطعا مشکلات حل خواهد شد؛ طبق آیات قرآن کریم، زنان مسلمان نهی شده‌اند از اینکه خود را در معرض جلب توجه دیگران قرار دهند و تبرج داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جلب توجهی که در جامعه فساد ایجاد کند، برای زن ممنوع است؛ حجاب تنها مختص به زنان نیست و مردان نیز مشمول آن هستند؛ آقایان باید حد پوشش مرد را در رساله‌های عملیه مراجع جست‌وجو کنند، مسئله‌ای که دین خدا است و در  فضای مجازی بعضا مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: اگر جمعیت ما نسبت به بی بند و بارهای عالم کمتر است دلیلی بر حق بودن آن‌ها نیست، یقین بدانید همیشه انبیا و حق در اقلیت بوده‌اند؛ حدود پوشش زن و مرد در رساله‌ها مشخص است و تمام بدن زن مگر صورت و دست‌ها از انگشت تا مچ باید از نامحرم پوشیده شود.

وی افزود: پوشیدن مانتوهای کوتاه و تنگ و لباس‌های نازک که جلب توجه می‌کند طبق گفته فقها حرام است؛ حدود شرعی در برابر محارم با غیرمحارم متفاوت است اما به این معنا نیست که می‌توان  آرایش و لباس‌های نیمه عریان که سبب مفسده می‌شود  را داشت.

امام‌جمعه اهواز در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب که به مسائل فرهنگی اشاره دارد، بیان کرد: نوجوانان امید آینده انقلاب هستند و نباید آن‌ها را کودک فرض کرد چراکه چیزهایی را می‌بینند که گاهی از توجه ما بزرگ‌ترها مغفول مانده است؛ همچنین پرداختن به مسائل فرهنگی مشتمل بر معنویت و اخلاق باید چشم‌گیر باشد و جامعه اسلامی آن را  حس کند.

وی افزود: اگر امروزه در شریان حیاتی ما مسلمان‌ها عشق و محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت قابل‌مشاهده است به برکت وجود مقدس ثامن‌الحجج (ع) در این سرزمین است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: ویژگی خوب ایرانی‌ها پذیرش حق است یعنی بعدازآنکه متوجه شدیم کلامی حق است و از جانب خداوند متعال نازل شده است بدون هیچ کم و کاستی آن را می‌پذیریم و در این زمینه هیچ تفاوتی بین اقوام مختلف ایرانی نیست.

وی افزود: همه قومیت‌هایی که در ایران اسلامی هستند روحیه حق باوری و حق پذیری را در زندگی اجتماعی خودشان به منصه تحقق رسانده‌اند؛ کسی که زمینه و بستر ظهور را فراهم می‌کند خود ما هستیم لذا باید کدورت‌ها از سینه‌های مؤمنین خارج شود.

موسوی‌ فرد با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ مانند اکسیژن و هوا است، همان‌گونه که اگر آب آلوده شود دچار مشکل می‌شویم اگر فرهنگ ما سالم باشد همه از آن بهره‌مند می‌شویم و در صورت آلوده شدن نیز همه آلوده خواهیم شد.

وی افزود: دو پهلوی ملعون و خبیث  و روشنفکران بی‌هویت که آثارشان را تا سالیان متمادی در ایران اسلامی ملاحظه خواهیم کرد به فرهنگ جامعه ما رسوخ پیدا کردند و به ریشه فرهنگی که توسط اهل‌بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر می‌شد تیشه زدند؛ امروز اگر بی‌حجابی را ببینیم به ملاحظه همان فرهنگ منحطی است که آن‌ها آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد:  تربیت‌شدگان فرهنگ منحط دوران پهلوی به‌جای اینکه دندان فرسوده و آلوده را از دهان بکشند دندان سالم را از دهان انسان‌ها کشیدند؛ آن‌ها عامل عقب‌افتادگی را نه در فساد دستگاه دربار بلکه در چادر و مقنعه زنان و عبا و قبای مردان ما می‌دیدند.

وی افزود: آن‌ها پیشرفت غرب را نه در تلاش و کار بلکه در بی‌حجابی می‌دیدند و از این نقطه مثبت گذشتند و به نکاتی که روشنفکران بی‌هویت به آن‌ها دیکته کردند پرداختند؛ امروز عرض می‌کنم که بعضی رقاصان و فراریان و بدکاران توسط ماهواره‌ها به دنبال بی‌حیا کردن مردم و جامعه اسلامی ما و به دنبال عادی کردن این مسئله هستند.

موسوی فرد خطاب به مردم ادامه داد: اگر حیا از جامعه رفت، آن جامعه خواهد مُرد؛ به دنبال این هستند که زنان و مردان ما را بی‌حیا و بی‌هویت کنند اما به برکت وجود اهل‌بیت عصمت و طهارت و شما مردم ولایتمدار هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم