Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا، پس از افشای پیام‌های محرمانه‌اش که در آن به انتقاد شدید از دولت ترامپ پرداخته بود، روز چهارشنبه از سمت خود استعفا داد.

این تصمیم از سوی داروک، پس از واکنش‌های توهین‌آمیز و پشت سرهم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر و نیز عدم قاطعیت بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین و از گزینه‌های مطرح نخست‌وزیری بریتانیا در دفاع از وی در مناظره تلویزیونی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا که در رقابت با بوریس جانسون برای تصدی مقام نخست‌وزیری است، طی پیامش خطاب به دیپلمات‌های بریتانیا که توسط تیم انتخاباتی‌اش منتشر شد، آورده است: "لطفاً بدون ترس و یا منفعت‌طلبی صحبت کنید؛ شما همیشه تمام حمایت لازم را برای انجام کار مهم و حیاتی‌تان خواهید داشت".

به نظر می‌آید که این پیام از سوی هانت، در جهت نمایان ساختن عدم قاطعیت بوریس جانسون برای دفاع از داروک باشد. روزنامه‌های بریتانیا نیز عدم حمایت کافی بوریس جانسون را قدمی اشتباه در راه تصدی نخست وزیری این کشور دانسته‌اند.

پیش‌تر، جرمی هانت، توهین ترامپ به کیم داروک و ترزا می، نخست‌وزیر فعلی بریتانیا را "نامحترمانه و اشتباه" خوانده بود؛ او اعلام کرد که دولت بریتانیا، مسئول تعیین دیپلمات‌هایش است.

دفتر ترزا می اعلام کرده است که فرد جایگزین کیم داروک، "در موعد مقرر" مشخص خواهد شد؛ اما طرفداران بوریس جانسون می‌گویند که این تصمیم، در اختیارات ترزا می نیست و طبق اعلام لیز تروس، معاون وزیر خزانه‌داری انگلیس که از حامیان اولیه جانسون نیز به شمار می‌رود، نخست‌وزیر جدید بریتانیا مسئول تعیین این مقام خواهد بود.

وی درباره توهین‌های ترامپ به داروک و ترزا می بر سر مدیریت بریگزیت، انتقاد خود را بدین صورت عنوان کرد: "من یک میهن‌پرست هستم و دوست ندارم که بشنوم یک خارجی به دولت ما توهین کند؛ اما اساساً، درستی یا نادرستی مسئله هرچه که باشد، این توافق‌نامه [بریگزیت] در موارد متعددی نتوانسته است اجرا شود و یک تنگنا به شمار می‌آید. حال ما به یک رویکرد جدید احتیاج داریم و این مسئله از هر زمانی حیاتی‌تر است".

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم

20 سال پیش در چنین روزی، آرسنال در مصاف با تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت لین، با کسب نتیجه 2-2 قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. گفتنی است که آرسنال در 4 بازی بعدی خود نیز هیچ شکستی را متحمل نشد و در نهایت به عنوان تنها قهرمان بدون شکست لیگ برتر انگلیس نام گرفت و موفق به کسب جام طلایی لیگ برتر انگلیس شد. تاکنون هیچ تیمی موفق به کسب این جام نشده است.

دانلود (22.7MB)

دیگر خبرها

  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا