Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ برخی از امورات درمانی زائران بیمار در عربستان علاوه بر مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت ایران، ممکن است در مراکز عربستانی انجام شود، لذا دانستن نکاتی در مورد انجام کار‌های درمانی در این بیمارستان‌ها ضروری است.
دارو در مراکز درمانی عربستان حداکثر برای دو یا سه روز تجویز می‌شود، همچنین فعالیت پزشکان و داروخانه‌های مراکز درمانگاهی عربستان تنها برای ایام حج تمتع برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در صورت مراجعه به مراکز درمانی سعودی مسیر برگشت و نشانی دقیق کاروان خود را به همراه داشته باشید.
مصدومین تصادفات(حوادثی که مقصر دارد) باید با هماهنگی مرکز پزشکی مستقیما به بیمارستان‌های عربستان اعزام شوند. در صورت بروز سانحه، سریعا پزشک کاروان خود یا پلی‌کلینیک مرکز پزشکی حج را در جریان انتقال مصدوم به بیمارستان سعودی قرار دهید.
در رابطه با مسائل حقوقی در حوادث رانندگی و دادن رضایت‌نامه بدون حضور مترجم و مسئول ستاد حج، بحث و مذاکره نکنید. حتی اگر به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید، لازم است در رابطه با مسائل حقوقی با مسئولین مربوط در ستاد حج مشورت کنید.
با هماهنگی مدیر و پزشک کاروان می‌توانید در ساعتی معین و در روز‌های خاص نزدیکان بستری شده خود را در بیمارستان‌های عربستان ملاقات کنید.
اقدامات درمانی در بیمارستان‌های عربستان به عهده پزشکان همان بیمارستان‌ها است و پزشکان رابط مرکز پزشکی حج، هیچ دخالتی ندارند و فقط وظیفه نظارتی و پیگیری خود را انجام می‌دهند.
در خصوص ترخیص بیمار خود از بیمارستان عربستان، وی را به محل کاروان منتقل و فورا به مددکاری مرکز پزشکی حج یا پزشکان رابط اطلاع دهید.   با توجه به این نکته که بعضا تعداد آمبولانس‌های مرکز پزشکی حج جوابگوی نیاز نیستند، در موارد اورژانسی از آمبولانس‌های هلال احمر عربستان با شماره ۹۹۷ کمک بخواهید و در این خصوص نشانی دقیق را اعلام کنید و از نشانی‌های تقسیم‌بندی ستاد حج استفاده نکنید.   یادآوری می‌شود؛ هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان منتظر آمبولانس نمانده و از سایر خودرو‌ها استفاده کنید.   انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن سلامت حج حج 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی