Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین پایانی نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر رئیس جمهوری در سال تحصیلی گذشته امروز (سه شنبه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. در این آئین علاوه بر سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده تجلیل شد.

در نوزدهمین کنگره ملی پرسش ریاست جمهوری ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۳۹ اثر توسط دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت ۲۵۰ برگزیده معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری سال گذشته در آئین بازگشایی مدارس از دانش‌آموزان سراسر کشور خواست که به پرسش های «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟» پاسخ دهند.

رئیس‌جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم تر است؟

هر ساله رئیس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در آئین گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌آموزان کشور، سوالاتی را با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

در آئین پایانی پرسش مهر نوزدهم اسحاق جهانگیری و برخی از معلمان از دولت اصطلاحات قدردانی کردند چرا که کلید اولیه اجرای طرح پرسش مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی ۷۷ -۱۳۷۶ و در آئین بازگشایی مدارس توسط رئیس جمهوری وقت روشن شد.

رئیس جمهور دولت اصلاحات با حضور در یکی از مدارس زلزله زده استان اردبیل خطاب به دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان کشور اسلامی و دعوت از آنان برای مشارکت فعال و گسترده و ارائه راه حل‌های عملی برای حل مشکل جامعه، سنت حسنه‌ای را در عرصه فرهنگی پایه گذاری کرد.

پرسش مهر؛ موثر در مهارت‌آموزی

برخی از دانش آموزان در حاشیه برگزاری نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از دستاوردهای سوالات رئیس جمهوری در پرسش مهر ۱۹ گفتند و اعلام کردند که کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری برای دانش آموزان مفید است، چراکه آنها را از روزمرگی خارج کرده و باعث شده به فلسفه واقعی آموزش در مدرسه پی ببرند و مهارت های خود را به دوستان و آشنایان نیز ارائه کنند.

در بخشی از این برنامه یکی از دانش آموزان به نام نازنین زهرا افشار از استان قزوین روی سن رفت و پاسخ خود به پرسش های ریاست جمهوری را به طور مفصل بازگو کرد. این دانش آموز به کتاب منطق در دوره متوسطه دوم رشته انسانی اشاره کرد و گفت: در این کتاب به دانش آموزان تفکر نقادانه و روحیه پرسشگری آموخته می شود.

وی معتقد است که در دنیای رسانه ای امروز، دانش آموزان به بنیان های فکری مستحکم برای تشخیص باورهای درست از نادرست و حفظ هویت ایرانی اسلامی نیازمند هستند. از این رو کتاب منطق شیوه درست اندیشیدن را به درستی می آموزد.

به اعتقاد این دانش آموز، تفکر انتقادی به دانش آموزان کمک می کند که دانش آموزان منافع ملی و شخصی را در اولویت نیازهای خود قرار داده و تفکرات ناخوشایند را کنار بگذارند. وی در نهایت از حسن روحانی ریاست جمهوری به دلیل یادآوری تفکر درباره مهارت ها و برنامه های آینده زندگی به دانش آموزان تشکر ویژه ای کرد و این اقدام رئیس جمهوری را برای کسب شخصیت مستقل دانش آموزان و حفظ هویت ایرانی اسلامی و منافع ملی مناسب دانست.

یکی دیگر از این دانش آموزان که برگزیده استان گلستان بود، در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: رئیس جمهوری با طرح این سوالات جرقه ای در ذهن ما ایجاد کرد که به آینده خود به طور جدی فکر کنیم.

وی افزود: پس از طرح سوالات رئیس جمهوری، یک داستان درباره اختلالات ذهنی دانش آموزان برای انتخاب شغل و استفاده از مهارت نوشتم که در نتیجه نشان می داد دانش آموزان از همین دوران باید برنامه ای برای آینده خود داشته باشند.

حسین شائمی دیگر دانش آموز برگزیده این کنگره که از استان اصفهان در این مراسم حاضر شده و به این پرسش رئیس جمهوری درخصوص اینکه چه مهارت های آموخته اید؟ پاسخ داده بود.

این دانش آموز اظهار کرد: مهارت های کارآفرینی، سخنوری و هنرهای تجسمی مورد توجه من بود. گمان می کنم پاسخگویی به این پرسش های رئیس جمهوری می تواند پیشرفت کشور را بالا برد چراکه دانش آموزان با پیاده کردن ایده های خود در آینده به آبادانی کشور کمک می کنند.

سایه خلیل زاده دانش آموز برگزیده از استان اصفهان نیز گفت: پس از عنوان پرسش های ریاست جمهوری به مهارت های فراموش شده در میان هم سن های خود فکر کردم مهارت ها را در قالب شعر ارائه کردم که دلنشین تر باشد.

وی ادامه داد: مهارت مورد توجه من استفاده صحیح از محیط زیست است، پاسخگویی به سوالات رئیس جمهوری باعث شد تا به مهارت های مختلف فکر کنم و به دوستان و خانواده خود ارائه دهم.

سهیلا دبیری برگزیده فرهنگی از استان یزد نیز که اثر خود را درباره بحران آب ارائه کرده بود، اظهار داشت: رئیس جمهوری سوالات بسیار خوبی پرسیده اند، چرا که بسیاری از دانش آموزان نسبت به خود و توانایی های خود اعتماد ندارند.

وی ادامه داد: پاسخ به سوالات سبب می شود که دانش آموزان خود را محک بزنند و نسبت به توانایی های خود آگاهی یابند./‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند