Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@09:57:46 GMT

حماس از نقش روسیه در خاورمیانه تمجید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۹۳۴۳

خرداد؛ معاون دفتر سیاسی حماس که برای دیدار و گفت وگو با مقام‌های ارشد روس به مسکو سفر کرده است نقش روسیه در حل مسائل خاورمیانه را ستود و آن را تاریخی خواند.

موسی ابومرزوق که امروز سه شنبه با میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار می‌کند، به ریانووستی گفت: اوضاع نوار غزه، سازش میان گروه‌های فلسطینی و معامله قرن از محورهای مذاکرات با بوگدانف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام ارشد حماس خاطرنشان کرد که این مسائل و نیز کنفرانس اخیر بحرین، سیاست‌های آمریکا و ترامپ درباره فلسطین و کل منطقه خاورمیانه با توجه به جایگاه تاریخی و ویژه روسیه در امور خاورمیانه، باید با طرف روسی مورد بحث قرار گیرد.

عبدالحافظ نوفل سفیر فلسطین در مسکو روز دوشنبه اعلام کرد که هیأت حماس به سرپرستی موسی ابومرزوق امروز سه شنبه در مسکو با میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه رایزنی خواهد کرد.
برخی رسانه‌ها هفته گذشته به نقل از منبع آگاه در غزه اعلام کردند که هیأتی از جنبش حماس به ریاست «موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش، هفته آینده برای انجام مذاکرات با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه راهی مسکو می‌شود.
بر اساس این گزارش‌ها، این دیدار برای رایزنی درخصوص مواضع کشورها در قبال تلاش‌ها برای صلح فلسطین، میانجیگری مصر به منظور موفقیت این تلاش‌ها، وضعیت جاری فلسطین پس از کنفرانس منامه و امکان دعوت از گروه‌های فلسطینی برای دیداری همه‌جانبه در مسکو برگزار خواهد شد.
مسکو ماه فوریه گذشته میزبان نشست گروه‌های فلسطینی برای گفت‌وگو درباره آشتی بود که این گفت‌وگوها نتیجه قابل توجهی به همراه نداشت.
روسیه از تأسیس حکومت مستقل فلسطین حمایت می‌کند و آشتی گروه‌های فلسطینی در وهله اول جنبش‌های فتح و حماس را لازمه تأسیس این حکومت می‌داند. برچسب ها: حماس ، روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: حماس روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقه معوقه هفته بیست و یکم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال اورنبورگ که محمد قربانی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت 16:30 امروز (به وقت ایران) در ورزشگاه گازوویک به مصاف تیم رده سومی دینامو مسکو می‌رود.

محمد قربانی که پس از پیوستن به باشگاه اورنبورگ در نقل و انتقالات زمستانی، در پنج مسابقه از لیگ برتر روسیه حضور تعویضی در بازی‌ها داشته و در ترکیب قرار نگرفته بود، امروز برای نخستین بار در دیدار برابر دینامو مسکو به جمع 11 نفر اصلی رسیده و از ابتدا در زمین دیده می‌شود.

ستاره جوان سابق سپاهان جدا از بازی در لیگ برتر روسیه، در سه مسابقه روسیه کاپ و جام حذفی در ترکیب تیمش قرار گرفته و دو گل به ثمر رسانده بود که امیدوار است با ورود به مهره‌های اصلی در دیدار با دینامو مسکو، در لیگ برتر هم بدرخشد.

هافبک ایرانی اورنبورگ که دو هفته قبل در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روسیه مقابل دینامو مسکو موفق به گلزنی شد، امیدوار است امروز هم این اتفاق را در لیگ تجربه کند.

تیم فوتبال اورنبورگ با 6 پیروزی، 8 مساوی و 10 شکست در این فصل 26 امتیازی و تیم دوازدهم جدول لیگ برتر روسیه است.

دیگر خبرها

  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت