Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:34:44 GMT

رسانه‌ها به سمت تعامل دو سویه با مخاطب رفتند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۱۹۱

رسانه‌ها به سمت تعامل دو سویه با مخاطب رفتند

علی دارابی روز گذشته ۲۵ تیرماه در همایش سرآمدان روابط عمومی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در تولید ادبیات و نظریه‌پردازی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی دارای جایگاه و اهمیت زیادی است.

وی افزود: این نشست‌ها و همایش‌ها علاوه بر مزیت ذکر شده، موجب رقابت سالم و سازنده میان مدیران، صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه کشف استعدادهای جدید و جوان و معرفی ظرفیت‌های جدید را باید از جمله دستاوردهای این همایش برشمرد، بیان کرد: تنوع، تکثر، تعدد و تعامل در عصر ارتباطات و نقش‌آفرینی رسانه‌ها چهار ویژگی اصلی است که باید مورد تأمل قرار گیرد.

دارابی با بیان اینکه اگر بخواهیم تاثیرگذار، جریان‌ساز و نقش‌آفرین باشیم باید رویکرد آینده‌نگارانه را در اولویت سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود قرار دهیم، گفت: در این زمینه تجربیاتی داریم که می‌تواند تاثیرگذار باشد، حدود ۳۰ سال قبل که سلسله کارگاه‌های آموزشی برای همکارانم در روابط عمومی جهاد سازندگی برگزار می‌کردیم، دکتر شهیندخت خوارزمی نامزد کتاب «موج سوم» اثر الوین تافلر را ترجمه کرده بود و در آن جلسه گفت «من از بیم و هراس اتفاقاتی که در کتاب موج سوم می‌خواهد، بیفتد خواب ندارم و در وحشت هستم.»

معاون امور استان‌های صداوسیما عنوان کرد: من خود چنین تجربه‌ای را در نگارش کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» داشتم؛ کتاب من و حرف اصلی آن این است که تحولات جهانی در عرصه فرهنگ، سیاست، جامعه، اقتصاد در ۴۰ سال آینده چگونه است و تاثیر این تحولات جهانی بر جامعه آینده ایران چیست؟

وی افزود: این تجربه شامل مواردی بود که به عنوان چشم‌اندازه‌ها و آینده‌نگری‌ها می‌دیدم، اینکه در آینده، امید به زندگی انسان‌ها به ۱۳۰ سال افزایش خواهد یافت، ربات‌ها جایگزین نیروی انسانی در مزارع و کارگاه‌ها می‌شوند، غول‌های بزرگ اقتصادی همچون چین، هندوستان و برزیل جایگزین قدرت‌های کنونی خواهند شد، انسان‌ها تنها و تنهاتر می‌شوند (به طوری که در حال حاضر در انگستان وزارتخانه‌ای به همین نام تشکیل شده) دنیای بزرگ به اندازه یک تلفن همراه کوچک شده و در دست کاربران قرار می‌گیرد و تحولات چشمگیر، با شتاب فراوان در عرصه فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای بسیاری از اتفاقات جوامع را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آینده‌پژوهی به عنوان یکی از ارکان فعالیت روابط عمومی‌ها گفت: از دیگر ملزومات کار روابط عمومی می‌توان به کار تیمی و جمعی به جای کار فردی، توجه بایسته به امر آموزش و ارتقاء دانش و سواد رسانه‌ای و افزایش انگیزه، بهره‌وری و احساس تعلق عاطفی و علاقه به کار اشاره کرد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: توجه به تاثیرگذاری و جریان‌سازی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات یعنی ابتکار عمل داشتن به جای منفعل بودن هم در این زمینه راهگشاست.

وی انتقال تجربه با رویکرد عبرت‌ها و درس‌آموزی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: رویکرد رسانه‌ها به سمت مخاطب‌محوری تعاملی، دو سویه و همراه با رضایت‌مندی یعنی همان جمله معروف همیشه حق با مشتری است، از ارکان فعالیت روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود.

دارابی در خاتمه با اشاره به رشد رسانه‌های جدید و کاهش قدرت و اثرگذاری رسانه‌های سنتی بیان کرد: این امر نباید از سوی روابط عمومی‌ها با دید منفی نگریسته شود بلکه باید از فرصت به دست آمده نهایت بهره‌برداری را برای ورود به عرصه‌های جدید رسانه‌ای داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان 2 از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026 روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند