Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمد علی فرهمندراد معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: صندوق‌های اعتباری  خرد زنان روستایی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آن‌ها به منابع مالی فعال شده است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه این صندوق‌ها الگوی موفق اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و توسعه روستایی و توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر روستایی و عشایری با اولویت زنان سرپرست خانوار، از جمله سیاست‌های کلی تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها را از این طریق کاهش می‌دهد.   انتهای پیام// ز.م   توانمندسازی زنان روستایی در نیشابور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان