Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ قدرت‌الله علیزاده عضو شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع مهارت آموزی اشاره شده است به گونه ای که هر دانش آموز حداقل یک مهارت را طی دوران تحصیل آموخته باشد، گفت: طی دهه های گذشته، دانش‌آموز دم دستی ترین مهارت ها نظیر فراگیری زبان خارجی را طی تحصیل به خوبی فرانگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل کجاست؟ برای این امر در شورای سیاست‌گذاری مدارس غیردولتی راهکارهایی داریم.

وی افزود: باید نحوه آموزش و قواعد و مقررات مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

میرزایی با اشاره به اشتغال زایی در بخش غیردولتی گفت: یک میلیون نفر در مدارس غیردولتی مشغول به‌کار شده اند. از این منظر چه مقدار از مدارس غیردولتی حمایت شده است؟ قانون تاسیس مدارس غیردولتی تصویب شده اما بندهای حمایتی آن معطل مانده است.

وی افزود: در سال های گذشته، در هر حلسه شورا تعدادی درخواست توقف فعالیت مدارس غیردولتی به دست ما می رسد. دو مشکل داریم، یک مشکل قوانین دست و پاگیر برای مدارس غیردولتی است. مثلا در ماده 20 قانون مدارس غیردولتی آمده که آموزشگاهها از محل درآمد خود 4 درصد به حساب دولت بریزند که غیر شهر تهران در هیچ کجای دیگر اجرا نمی‌شود. این4 درصد علاوه بر مالیات است.

وی ادامه داد:11 درصد جمعیت دانش آموزی در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که اگر این مدارس را نادیده بگیریم، بار سنگینی به دوش دولت تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکی چندهزار مدرسه غیردولتی باید تاوان کار تاپخته یک موسس در زاهدان و آن اتفاق تلخ را پس بدهند گفت: فکر نمیکنم 30 مدرسه بیشتر باشند که هزینه بالا میگیرند و آبروی دیگر مدارس را میبرند. اگر مدرسه ای همان 5 میلیون شهریه مصوب را بگیرد، بیش از سه چهارماه دوام نمی آورد. بحث تجارت مطرح نیست. هرکس آمده با انگیزه کار آمده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموز دولت قانون مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم