Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در ایام اربعین حسینی شاهد تردد بیش از ۵ میلیون نفر زائر از مرز بین‌المللی مهران با توجه به حذف ویزا باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمد نوذری» در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان، بابیان اینکه در استان ایلام مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط به‌خوبی انجام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس گزارش وزارت کشور مرز مهران، مرزی موفق با عملکرد خوب در مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط، مرز مهران به یک مرز ناامن برای قاچاق کالا توسط سودجویان و قاچاقچیان تبدیل‌شده است، تصریح کرد: البته مرز مهران یک مرز امن برای تردد زوار عتبات عالیات و صادرات کالاهای مجاز به کشور عراق بوده است و در همین راستا سال گذشته 2 میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی تردد داشته‌اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود گه در سال جاری با توجه به حذف ویزا شاهد تردد بیش از 5 میلیون زائر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی باشیم، یادآور شد: برای تسهیل در تردد زوار باید همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط از آمادگی کامل برخوردار باشند و با توجه به اینکه افراد با داشتن گذرنامه می‌توانند در ایام اربعین از مرز مهران خارج شوند، کار بسیار سختی در پیش داریم و باید تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود.

 

نوذری، در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راهبردها و عوامل اساسی در برقراری امنیت مرز و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از مرزنشینان است، تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که از محل 2 درصد درآمدهای نفتی استان، بخشی از این اعتبارات به حوزه اشتغال‌زایی مرزنشینان اختصاص داده شود.

 

وی، ابراز کرد: در سال جاری تاکنون تعداد ۳۸ پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال در گمرکات استان، ۴۲ پرونده به ارزش ۸۱ میلیارد ریال با ۲۶۰ نفر دستگیرشده در نیروی انتظامی استان و ۲۶ پرونده به ارزش ۵۷ میلیارد ریال و ۲۸ نفر دستگیرشده در مرزبانی استان تشکیل‌شده که بیشترین میزان قاچاق مربوط به سوخت، لوازم‌خانگی و دیگر اقلام اساسی بوده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، در پایان با تأکید بر مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی موردنیاز مردم، خاطرنشان کرد: شد: باید به شکلی عمل کنیم که مرز و پایانه مرزی برای قاچاقچیان ناامن و از خروج کالاهای اساسی از مرز جلوگیری شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مقام معظم رهبری زلزله مسجدسلیمان امام رضا ع خراسان جنوبي خراسان جنوبی حائری سازمان بهزیستی روزنامه معاون پارلمانی رئیس جمهور ارزی کالا مرز مهران قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب