Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:50:44 GMT

تشخیص دقیق سرطان با تصویربرداری مادون قرمز

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۷۰۱

تشخیص دقیق سرطان با تصویربرداری مادون قرمز

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، این فناوری جدید امکان تشخیص سرطان سینه، پروستات و سایر انواع سرطان‌ها را با استفاده از نشانگرهای زیستی و تصاویر سه‌بعدی با وضوح دقیق‌تر از میکرون، در اختیار می‌گذارد.
مهمترین ویژگی این فناوری جدید، سرعت بسیار زیاد آن در ارزیابی وضعیت بافت‌ها و سلول‌ها است. همچنین این شیوه امکان تصویربرداری از بخش وسیع‌تری از بافت‌ها را فراهم می‌کند که برای تشخیص اطلاعات نشانگرهای زیستی دارای اهمیت زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شیوه جدید به جای استفاده از نمونه‌های در حال خشک شدن از بافت و بررسی آن با طیف‌سنجی مادون قرمز، امکان مشاهده و ارزیابی سلول‌های زنده سرطانی را در اختیار محققان قرار می‌دهد. به منظور بهبود کیفیت تصویربرداری در این شیوه، از یک لیزر مادون قرمز تحریک کننده و یک لیزر نور مرئی برای مشاهده نمونه استفاده شده و سپس تفاوت بین حالت گرم و سرد این لیزرها اندازه‌گیری می‌شود.
اکنون محققان در تلاشند تا دامنه دید این فناوری را به میزانی افزایش دهند که به چند میلیمتر برسد. همچنین در تلاشند تا وضوح تصاویر به دست آمده از این شیوه را به میزانی افزایش دهند که امکان تصویربرداری از یک ویروس یا باکتری نیز فراهم شود. این قابلیت امکان تشخیص سریع واکنش باکتری‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها را فراهم خواهد کرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت