Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:36:17 GMT

تسطیح ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی بیرجند انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۸۸۴۶

تسطیح ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی بیرجند انجام شد

محمدی گفت: عملیات تسطیح اراضی کشاورزی در ۴۵ هکتار از اراضی شهرستان بیرجند با هدف بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی محمدی» امروز (29 تیر) در بازدید استاندار خراسان جنوبی و معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پروژه تجهیز و نوسازی اراضی حسین آباد سادات بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی یکی از طرح هایی است که به سختی انجام می شود و در شهرستان بیرجند این طرح به عنوان الگو در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با بیان اینکه 55 هکتار نقشه برداری شده و 45 هکتار تسطیح اراضی انجام شده است، گفت: این اراضی در گذشته حدود 500 قطعه بوده که با انجام تسطیح اراضی به 60 قطعه تبدیل شده است.

 

محمدی به برخی از فواید اجرای تسطیح و نوسازی اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: در زمین‌های تسطیح شده عملیات آبیاری با سهولت، سرعت، یکنواخت و به بهترین نحو انجام می‌شود.

 

وی جلوگیری از هدر رفت آب را از دیگر مزایای اجرای تسطیح اراضی عنوان کرد و ادامه داد: انجام تسطیح اراضی زراعی به‌منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی ضرورتی انکارناپذیر است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند افزایش بهره‌وری مزارع را یکی از مهمترین مزایای تسطیح برشمرد و بیان کرد: ناهمواری اراضی زراعی موجب کاهش قابل ملاحظه بازده محصول و توزیع غیریکنواخت آب در مزارع می‌شود.

 

به گفته وی عملیات تجهیز و نوسازی اراضی به‌صورت تسطیح اراضی و همچنین احداث جاده بین مزارع انجام می‌شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه حائری امام رضا ع زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور مقاومت سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خطبه نماز جمعه تقوا معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تسطیح اراضی خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد