Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:04:28 GMT

نجات کوهنورد مصدوم پس از 15 ساعت در سمنان+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۱۰۳۰

نجات کوهنورد مصدوم پس از 15 ساعت در سمنان+ تصاویر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از نجات کوهنورد سقوط کرده از کوه قبله در شهرستان میامی خبرداد .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سمنان، علی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: حدود ساعت هشت و نیم شب جمعه 28 تیرماه گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاع در کوه قبله میامی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان داده شد که بلافاصله پس از دریافت این گزارش سه تیم عملیاتی از شهرستان‌های میامی و شاهرود به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از رسیدن تیم‌های عملیاتی، گروه هیات کوهنوردی شهرستان فرد مصدوم را یافته و طبق گزارش واصله از این گروه وی دچار تروما از ناحیه کمر شده بود.

یحیایی ادامه داد: به دلیل ارتفاع زیاد و خطرناک بودن مسیر دستیابی به فرد مصدوم و همچنین تاریکی هوا مقرر شد تا روشن شدن هوا عملیات متوقف گردد.

یحیایی همچنین تصریح کرد: بلافاصله پس از روشن شدن هوا تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر، عملیات نجات را با زدن 6 کارگاه صد متری در ارتفاع 2000 متری به مصدوم دسترسی پیدا کردند و پس از اقدامات اولیه درمانی و فیکس کردن مصدوم در بسکت اقدام به انتقال مصدوم از ارتفاع به دامنه کوه کردند.

وی گفت: این عملیات سخت و طاقت فرسا تا ساعت 15 بعدازظهر دیروز شنبه ادامه داشت و سرانجام با همت نجاتگران هلال‌احمر، مصدوم به دامنه کوه انتقال و از طریق بالگرد اورژانس به مرکز درمانی تحویل شد.

معاون هلال احمر استان سمنان یادآوری کرد: در این عملیات 12 نفر نجاتگر هلال‌احمر به همراه دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمکدار حضور داشتند.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:طبق گزارش واصله به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۱۱:۱۲صبح امروز مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳؛ مبنی بر مفقودی چهار نفر در ارتفاعات اوچ دره شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.   وی افزود:تیم اعزامی بعد از طی مسافت و حضور در محل حادثه،پس از ۴ ساعت به چهار طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند