Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@19:15:33 GMT

بریتانیا در فکر تحریم‌ های تازه علیه ایران است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۵۴۹۳

بریتانیا در فکر تحریم‌ های تازه علیه ایران است

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا ممکن است یکشنبه ۳۰ تیر (۲۱ ژوئیه) اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را اعلام کند.این اقدام‌ها که در واکنش به توقیف یک نفتکش بریتانیایی در آب‌های خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران انجام می‌شود ممکن است شامل مسدود کردن دارایی‌ها و منابع مالی مسئولان جمهوری‌اسلامی ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"دیلی تلگراف" ادامه می‌دهد، بریتانیا ممکن است از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بخواهد، تحریم‌هایی که تا پیش از رسیدن به توافق اتمی با ایران (برجام) علیه این کشور برقرار بود را بار دیگر به جریان بیاندازند. این تحریم‌ها از سال ۲۰۱۶ بعد از بسته شدن توافق اتمی از میان برداشته شد. 

 

ایران با توقیف نفتکش بریتانیایی "استینا ایپمرو" در تنگه هرمز بر تنش‌های این منطقه افزوده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشت، این کشتی با یک شناور صیادی ایران تصادم داشت و به هشدارهای کشتی سانحه‌دیده توجهی نکرد. بریتانیا این اتهام را رد کرده است. رویترز می‌نویسد، بریتانیا به شورای امنیت سازمان ملل گفت، نیروهای ایرانی در آب‌های سرزمینی عمان به نفتکش این کشور نزدیک شده‌اند که این به مثابه "مداخله‌ای غیرقانونی" است.

 

دفتر نمایندگی بریتانیا در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد: «این کشتی حق قانونی خود برای عبور از یک آبراه بین المللی را مطابق قوانین بین المللی اجرا می‌کرد. در این نامه افزوده شده است: «قوانین بین المللی تصریح می‌کند، نباید مانع از حق عبور ترانزیت شد، بنابراین عمل ایران مداخله‌ای غیرقانونی است.»

 

آلمان و فرانسه به ایران هشدار داده‌اند، هر چه سریع‌تر نفتکش بریتانیایی را آزاد کند و به تنش‌های منطقه دامن نزند. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز با حمایت از بریتانیا اقدام ایران را محکوم کرده و و آن را نقض آزادی کشتیرانی بین المللی خوانده است. دولت بریتانیا در پی اقدام ایران نشستی ویژه تشکیل داد و قرار است روز دوشنبه پارلمان این کشور در جریان تدابیر و واکنش‌های احتمالی دولت قرار گیرد. 

 

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا روز شنبه با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود تماسی تلفنی برقرار کرده و در توییتی نوشته است که در این مکالمه تلفنی "تأسف شدید" خود را به اطلاع رسانده است. او نوشت، در حالی که ظریف شنبه گذشته به او اطمینان خاطر داده بود که کشورش خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه است "آن‌ها در مسیری معکوس عمل کردند."

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم اقتصاد جام نیوز بریتانیا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ماجد، کمیسر سازمان جهانی تبلیغات در ایران گفت: این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است. 

ماجد ادامه داد: جایزه «فارِس» در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

 کمیسر IAA در ایران افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در استیج اینوتکس و با حضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ و چهره‌های شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار می‌شود.

ماجد در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان جهانی تبلیغات در نمایشگاه اینوتکس گفت: به مناسبت ۵۰ سالگی حضور ایران در سازمان جهانی تبلیغات، اعضا و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات بازار در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس گردهم می‌آیند تا به بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های این سازمان بپردازند.

وی تصریح کرد: نشست پنجاه سالگی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران، علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید و خبرگان بین‌المللی این حوزه، به بررسی شرایط و زمینه‌های رشد و پیشرفت نسل آینده از منظر اندیشمندان ایرانی می‌پردازد. 

ماجد ادامه داد: سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گ‌دهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوری‌ها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در  سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائم‌مقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم‌برخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.

 اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ مجموعه شرکت‌کننده و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند