Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دلار در هفته گذشته 7.3 درصد از ارزش خود را از دست داد و به کف قيمت 11 هزار و 100 توماني برخورد کرد اما از روز چهارشنبه دوباره با ميزاني افزايش مواجه شد و از 11 هزار و 800 تومان هم بالا رفت؛ با اين حال بازار دلار بعد از مدت‌ها التهاب براي چند روزي در کانال 11 هزار توماني آرام گرفت و همين ثبات نسبي، بازارهاي ديگر را هم تحت تاثير قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، در هفته گذشته بررسي‌هاي ميداني حکايت از آن داشت که مردم فروشنده طلا و سکه شده‌اند. در اين مدت قيمت سکه سکه 9.3 درصد افت داشته و حتي به زير مرز 4 ميليون تومان رسيد.
در حال حاضر نيز نسبت به 10 روز پيش، قيمت سکه نزديک به 500 هزار تومان کاهش داشته است. در حاليکه بيستم تيرماه هر قطعه سکه تمام بهار آزادي بيش از 4 ميليون و 550 هزار تومان معامله مي‌شد، حالا در محدوده 4 ميليون و 100 هزار توماني قرار دارد. هر گرم طلاي 18 عيار نيز با کاهش قيمت 30 هزار توماني نسبت به 10 روز پيش در بازار معامله مي‌شود.
به گفته «محمد کشتي‌آراي» رئيس کميسيون تخصصي طلا و جواهر، حالا حباب سکه به کمترين ميزان دو سال اخير خود رسيده است.
اين فعال بازار سکه و طلا اعتقاد دارد که دليل اصلي سير نزولي اين بازار، کاهش قيمت دلار بوده است. به گفته وي، حالا بيشتر مردم فروشنده هستند و خريدار در بازار بسيار کم شده است.
کاهش 7 تا 60 ميليوني قيمت خودرو
آرام گرفتن دلار در کانال 11 هزار توماني، باعث کاهش 7 تا 60 ميليون توماني قيمت انواع خودرو در بازار شد. بيشترين کاهش قيمت در اين بازار، براي خودروي پژو 206 اتفاق افتاد تا قيمت اين خودرو بعد از چند ماه به زير 100 ميليون تومان برسد.
ديروز قيمت هر دستگاه پژو 206 تيپ 2، 77 ميليون و تيپ 5، 89 ميليون تومان بود. اين در حالي است که دو هفته پيش قيمت اين خودرو به 101 ميليون و 600 هزار تومان در بازار آزاد رسيده بود.
بررسي وضعيت ديگر مدل‌هاي خودروي توليد داخل نيز نشان مي‌دهد که پژو پارس، دنا و سمند نيز حدود 6 ميليون، پژو 405 حدود 4 ميليون و پرايد نيز حدود 2 ميليون تومان تا امروز کاهش قيمت داشته‌اند.
البته قيمت خودروهاي داخلي بيش از آنکه از قيمت دلار تاثير بپذيرد، از ميزان عرضه در بازار متاثر است. به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو، افزايش عرضه خودروهاي گروه ايران‌خودرو اين افت قيمت را در بازار رقم زده است.
به گزارش ايرنا، اما در بازار خودروهاي خارجي، ريزش قيمت دلار باعث پايين آمدن قيمت‌ها شده است. به گفته «سعيد موتمني» رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، قيمت خودروهاي وارداتي ارتباط مستقيم با نرخ ارز دارد و به همين دليل قيمت اين خودروها در بازار با کاهش روبرو شده است.
به همين خاطر در روزهاي اخير در بازار کاهش حدود 35 ميليون توماني قيمت خودروي سراتو، کاهش 15 ميليون توماني قيمت سانتافه و 50 تا 60 ميليون توماني قيمت خودروهاي گران‌قيمت‌تر وارداتي اتفاق افتاده است.
کاهش قيمت مسکن، شايد در نيمه دوم سال
قيمت مسکن از خرداد 97 تا خرداد 98، 107 درصد افزايش يافت. در بازار اجاره‌بها نيز گزارش مرکز آمار حکايت از ميانگين افزايش قيمت 23 درصدي دارد. بررسي‌هاي ميداني نيز نشان مي‌دهد که تنها در تهران، ميزان اجاره 50 تا 100 درصد افزايش داشته است.
اما آيا حالا افت قيمت دلار مي‌تواند بازار مسکن را کمي آرام کند؟ «حسام عقبايي» نايب رئيس اتحاديه املاک تهران معتقد است که چنانچه روند کاهنده قيمتي ارز ادامه داشته باشد، تا پايان شهريور ماه قيمت واحدهاي بزرگ با متراژ بيش از 150 متر با کاهش قيمت روبرو خواهند شد. اين روند اگر تداوم يابد در نيمه دوم سال نيز کاهش 10 تا 25 درصدي در کل بازار مسکن در نيمه دوم سال عملي خواهد شد.
بازارهاي خرده‌فروشي، وابسته به افزايش قيمت دلار و بي‌اعتنا به کاهش آن
به جز بازارهاي بزرگ، بازارهاي خرده‌فروشي تاثير زيادي را از نوسان نرخ ارز مي‌پذيرند. بررسي‌هاي ميداني حکايت از آن دارد که فروشندگان با اندکي افزايش نرخ دلار، قيمت کالاها را از پوشاک و کفش گرفته تا مبلمان و لوازم خانگي بالا مي‌برند. به‌طوري که حتي کالاهاي انبارشان را هم با قيمت جديد دلار مي‌فروشند اما با کاهش قيمت دلار، تغييري در قيمت‌هاي ايجاد نمي‌کنند.
«علي عوض‌پور» دبير کل اتاق اصناف تهران در پاسخ به اينکه چرا با کاهش قيمت دلار، تغييري در بازارهاي خرده‌فروشي ايجاد نمي‌شود، مي‌گويد: اصناف آخرين حلقه زنجيره توليد و توزيع هستند. آن‌ها نمي‌توانند قيمت کالايي را بدون آنکه هزينه توليد آن بالا رفته باشد، افزايش دهند.
وي اضافه کرد: اگر در هر مورد اتفاقي به جز اين افتد، تخلف است و سازمان تعزيرات به آن رسيدگي کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خودرو دست نگه دارند

به گزارش تابناک، در طول هفته گذشته، قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با یک کاهش ۴ میلیون تومانی به قیمت ۳۴۶ میلیون تومان فروخته می‌شود و همچنین پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با یک کاهش ۱ میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در این بین، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به اندازه ۵ میلیون تومان کاهش یافت و به قیمت ۶۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین، پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۴۰ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۸ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش یافت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، در حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۲۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟