Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،سعید محسنی، نویسنده و کارگردان تئاتر کلاغ ها در مراسم رونمایی از پوستر این نمایش با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: تئاتر در شهر اصفهان محدودیت های بسیاری دارد و این خبرنگاران هستند که می توانند به روشن ماندن چراغ تئاتر و حمایت از آن کمک کنند.

 وی ادامه داد:نگارش نمایشنامه کُلاغ ها بعد از چندین سال پیش به پایان رسیده و تمرینات اولیه این نمایش در دوماه اخیر  صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی درباره مضمون این نمایش گفت:کلاغ‌ها»، درامی اجتماعی با لهجه اصفهانی و با مؤلفه‌های کمدی گروتسک است. کمدی گروتسک به تئاترهای  کمدی هولناک گفته می شود که   در عین اینکه تئاتر برای مخاطب حالت طنز دارد، رگه‌هایی از ترس و سؤال را هم برای او به وجود می‌آورد و تماشاگر، دچار تردید می‌شود که باید به این موضوع بخندد یا از آن بترسد.

این کارگردان تئاتر افزود: نام اولی که در ابتدا انتخاب کردیم کمی طولانی بود و در یک پروسه طولانی نام "کُلاغ" که به معنای کنگره های تزئینی قبور مشاهیر است را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به نقش  رسانه ها در تاثیرگذاری تئاترها افزود:خبرنگاران می توانند نقش مهمی در حرفه ای شدن یک تئاتر ایفا کنند زیرا بازتاب اثر  یکی از مؤلفه‌های اصلی در هر اتفاق هنری است.

محسنی خاطرنشان کرد: هنرمندان همیشه دغدغه مسائل اجتماعی را دارند و هنرمندان اصیل
نمی توانند فارغ از شرایط زندگی خود به خلق آثار هنری بپردازند.این تئاتر به صورت مستقیم به مسائل اجتماعی نگاه می کندو سعی کرده ایم تا در کلاغ از مفاهیم شهری اصفهان نیز استفاده کنیم.

میعاد سلیمانی راد، تهیه کننده نمایش درادامه گفت: اعضای تیم این تئاتر   برای روی صحنه بردن کلاغ چندین ماه تلاش وتمرین بی وقفه داشته اند

وی ادامه داد:اصحاب رسانه و خبرنگاران می تواننند کمک زیادی به ارتقای روند تولید تئاتر و فرهنگ تماشای آن داشته باشندو امیدواریم مردم اصفهان از این نمایش حمایت کنند.

سلیمانی راد افزود:نمایش کلاغ  از سوم تا بیست و یکم مردادماه به مدت ۱۹ شب روی صحنه سالن فرشچیان می رود وقادر طباطبایی‌، محمد ترابی و بهاره آقا داود بازیگران این نمایش هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه اصفهان تئاتر رسانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید