Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر استفاده از ظرفیت رهبران شغلی در استان گفت: یکی از اهداف مهم کمیته امداد توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت است و طرح راهبران شغلی یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد است که به‌منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای طرح‌های راهبری شغلی را در جهت ایجاد پایداری بیشتر طرح‌های خوداشتغالی مددجویان عنوان کرد و افزود:

شناسایی طرح اجرایی، بررسی کارشناسی طرح‌ها، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و پیاده‌سازی و درنهایت بهره‌برداری نهایی از مراحل فرایند اجرای طرح‌های راهبردی شغلی مددجویان تحت حمایت به شمار می‌رود.

صفری گفت: در مدل خویش‌فرمایی مددجو می‌بایست در خصوص تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازار سازی و برند سازی محصولات تولیدی فعال باشد، اما در مدل رهبران شغلی این موارد بر عهده راهبر شغلی خواهد بود و مددجو صرفاً به تولید محصول خواهد پرداخت. لذا در طرح راهبران شغلی، درواقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی مشغول فعالیت است که پس از تائید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: همکاری بین کمیته امداد و راهبران شغلی بدین معناست که کمیته امداد ازاین‌پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنان را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، اجرای طرح و درنهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرد و مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد.

صفری از مزیت‌های این طرح را تضمین خرید محصولات تولیدی مددجویان توسط راهبران شغلی دانست و گفت: در این روش مددجویان دغدغه و نگرانی از بابت بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهند داشت.

وی همچنین از نظارت دقیق کمیته امداد در اجرای طرح خبر داد و گفت: نظارت امداد به‌صورت مستمر صورت خواهد گرفت و اداره کل استان زنجان صیانت از حقوق مددجویان کمیته امداد را تضمین می‌نماید.

صفری تصریح کرد: تاکنون در رشته‌های فرش‌بافی، تولید پوشاک و کشت گیاهان دارویی و پرورش زالو هدایتگران شغلی شناسایی‌شده‌اند و در آینده نزدیک در قالب چند طرح در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با استقبال و دعوت از صاحبان ایده برای همکاری در این طرح گفت: از صاحبان ایده و طرح‌های خلاقانه، نو و دانش‌بنیان در صورت داشتن طرح‌های تضمین‌شده در سطح استان دعوت می‌کنیم به کمیته امداد مراجعه کنند تا پس از تائید طرح‌ها، نسبت همکاری با آن‌ها به به‌عنوان راهبران شغلی اقدام شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان اجرای طرح مدیرکل کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی