Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:14:26 GMT

تاثیر تحریم‌ بر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۷۵۸

تاثیر تحریم‌ بر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: با بیان اینکه تحریم ها فضای خوب کاری برای جهاد دانشگاهی و خود اتکایی ایجاد کرده است، گفت: تحریم ها با وجود تبعات منفی باعث شد تا جهاد دانشگاهی بواسطه دانش و نیروهای متخصصی که دارد بیش از پیش پای کار بیاید و مشکلات و کمبودهای موجود را شناسایی و در راستای حل آنها تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در نشست با اعضای گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی که با حضور رئیس و معاونان واحدها در مجتمع پژوهش و فناوری واحدآذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش‌های واحدها باید با برنامه‌ریزی مدون به تولید یک محصول و خدمت کاربردی تبدیل شود.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در زمینه شیمی،کشاورزی و فناوری فعالیت‌های مناسبی داشته است، ادامه داد: پژوهش‌های واحدها باید با برنامه ریزی مدون و شناخت بازار هدف پس از یک بازه سه ساله منتهی به تولید یک محصول و خدمت کاربردی شود و منجر به تولید صرف مقالات و تحقیقات کتابخانه ای نشود. 

پورعابدی با اشاره به لزوم ایجاد یک پژوهشکده گفت: باید محوری مشخص تعریف شود تا همه بخش‌ها و گروه‌های پژوهشی حول این محور تلاش و فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: محور تعریف شده باید منطبق بر مزیت های بومی استان بوده و کلیه فعالیت‌های پژوهشکده نیز متمرکز بر حل مسائل و مشکلات موجود در استان باشد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تحریم ها فضای خوب کاری برای جهاد دانشگاهی و خود اتکایی ایجاد کرده است، گفت: تحریم ها با وجود تبعات منفی باعث شد تا جهاد دانشگاهی بواسطه دانش و نیروهای متخصصی که دارد  بیش از پیش پای کار بیاید و مشکلات و کمبودهای موجود را شناسایی و در راستای حل آنها تلاش کند.

پورعابدی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تخصصی، حرفه ای بودن و کار تیمی در جهاد دانشگاهی افزود: باید قبل از ورود به کار ،  بازار عرضه محصول را شناسایی کرد و سپس اقدام به پژوهش و تولید کرد.

وی پژوهش و فناوری را از نماد و مشخصه‌های اصلی و متمایز کننده جهاد دانشگاهی از سایر نهادها و مراکز علمی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی باید در حوزه پژوهش و فناوری مسیر خود را بصورت کیفی ادامه دهد و با حرکت به سمت توانمند سازی به دنبال راه‌های جدیدی برای رفع مشکلات کشور باشد.

در ابتدای این نشست دکتر امین رستم زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته درحوزه پژوهش واحد اظهار کرد: راه اندازی آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد آزمایشگاه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از فروردین 98، خرید و تجهیز ستون اسیدهای چرب جهت افزایش دامنه برای آنالیز اسیدهای چرب مواد غذایی برای اخذ مجوز ISO از اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو، واگذاری طرح طاهای اداره  کل استاندارد آذربایجان غربی به تعداد 107 نمونه به آزمایشگاه جهاددانشگاهی و اختتام طرح داخلی استخراج روغن زیتون به روش پرس سرد و مقایسه خلوص آن با روغن های زیتون صنعتی تولید شده با استفاده از مقدار اسیدهای چرب از جمله اقدامات معاونت پژوهشی در سال جدید است.

وی افزود: اخذ موافقت اصولی برای گروه متابولیت‌های ثانویه و برنامه ریزی برای تصویب شبکه برنامه گروه کروموتوگرافی گازی و ارسال کاربرگ ها و مستندات برای اخذ مجوز قطعی گروه مدیریت کسب و کار از فعالیت‌های سه ماهه گذشته این واحد در معاونت پژوهشی است.

وی ارتقاء درآمدهای فناورانه واحد و عمق دادن به حوزه فعالیت‌های گروه و ایجاد بست برای راه اندازی پژوهشکده واحد را از دیگر برنامه های این معاونت ذکر کرد.

در ادامه دکتر ولی زاده، معاون پژوهشی واحد نیز با تشریح گزارش عملکرد این معاونت خاطرنشان کرد: حمایت‌های دفتر مرکزی از معاونت پژوهشی واحد در تجهیز آزمایشگاه‌ها در تخصصی تر شدن خدمات و توسعه عمق فعالیت‌های پژوهشی واحد بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به طرح سوپرجاذب زیست تخریب‌پذیر گفت: حمایت از این طرح ارزشمند در تولید نیمه صنعتی برای جهاد دانشگاهی و این واحد بسیار مهم و ارزشمند است و نیازمند حمایت از این طرح است.

در این نشست صمیمی مشکلات و نیازهای واحد آذربایجان غربی توسط مدیران و پژوهشگران گروه های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان بیان شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آذربایجان غربی تحريم جهاد دانشگاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: تمامی شهرستان‌های استان در ۴ مرحله بصورت فصلی ارزیابی می‌شوند که شهرستان نیشابور در سه فصل رتبه اول و در یک فصل رتبه دوم و در مجموع رتبه اول ارزیابی عملکرد  را بدست آورده است.

علی مبارکی افزود: شاخص‌ها ارزیابی در حوزه‌های کاری زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، امور دام و طیور، آب و خاک، روابط عمومی، ترویج و آموزش کشاورزی، امور اراضی، امور آبزی پروری، امور اداری و مالی، برنامه ریزی و امور اقتصادی و. انجام شده است.

وی گفت: مهمترین مولفه اجرای این طرح مبتنی بر اصل رقابت است که از نتایج اجرای آن توسعه نظارت‌ها بر عملکرد واحد‌های شهرستانی ونیز اجرای این طرح باعث آگاهی مدیران محترم شهرستان‌ها از وضعیت واحد‌های تحت پوشش خود در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان و استفاده در تصمیم گیری‌های مدیریتی خواهد شد که با بررسی جزء به جزء نتایج آنالیز شده، خواهند توانست نسبت به تقویت و بازنگری عملکرد واحد‌های ضعیف‌تر و نیز تشویق واحد‌های موفّق اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور