Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه کریمی عصر دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان در جریان تقاضای برنامه ای در این باره از سوی انجمن علمی علوم سیاسی قرار گرفتیم و از آنجایی که انجمن های علمی بایستی برای برگزاری برنامه ها، طرح بنویسند؛ چیزی به دست ما نرسید.

وی اظهار داشت: در این راستا پوستری مبنی بر برگزاری نشست علمی تخصصی طرح‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها در فضای مجازی پخش شد که مسئله مورد سئوال قرار گرفت و بیان شد که این برنامه مربوط به انجمن علمی سیاسی دانشگاه گیلان مربوط به بسیج اساتید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: در این باره در نشستی این مسئله را در میان گذاشتیم و قبول کردند که این برنامه برای بسیج اساتید است بنابراین از آنان خواسته شد که برای برگزاری این نشست در دانشگاه گیلان، مسیر قانونی را طی کنند.

وی با بیان این که از آنان خواستیم تا تقاضا برای برگزاری این برنامه را به ما ارائه دهند تا اجازه برپایی این نشست را بدهیم، تصریح کرد: قرار بر این شد تا نامه تقاضای برگزاری نشست علمی تخصصی طرح‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها به دست ما برسد اما تا ساعت ۱۴ دیروز، چیزی از طریق اتوماسیون دریافت نکردیم.

وی با اشاره به این که در ساعت  ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) به ما اطلاع دادند که جمعیتی پست درب تالار حکمت دانشگاه گیلان معطل هستند، اضافه کرد: نامه مربوط به تقاضای برگزاری این نشست و دریافت مجوز سالن را ساعت ۱۰ و ۳۷ دقیقه دقیقه امروز از طریق اتوماسیون دریافت کردیم در حالیکه زمان برگزاری مراسم و جمع شدن پست درب تالار ساعت ۳۰: ۱۰ بود.

کریمی ادامه داد: با برگزاری چنین نشست هایی در دانشگاه گیلان مشکلی نداریم، ضمن اینکه بسیج اساتید تاکنون برنامه های مختلفی در این دانشگاه برگزار کرده ولی توجه داشته باشیم که همه ملزم به رعایت قوائد و مقررات یک مجموعه هستیم.

نشست علمی تخصصی طرح‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها قرار بود با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی، مخالفان و موافقان طرح بایوجمی در تالاب انزلی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه هیات دولت که مدیریت خشکسالی و احیاء تالاب انزلی را به سازمان حفاظت محیط زیست تکلیف نموده بود و پیرو فراخوان معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فنآوری از همه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی وابسته برای مشارکت علمی و فنی در اجرای این مصوبه، پروژه زیست پالایی تالاب انزلی به روش نوآورانه یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

سازمان حفاظت محیط زیست در این گزارش بایوجمی را پروژه زیست پالایی برای سرعت بخشیدن به فرایند طبیعی خود پالایی تالاب با استفاده از سه نوع ماده پلی ساکارید الکترولیت، الکترودهای فتوکاتالیست و نوعی کمپوست عنوان کرده که توسط شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۹۰ ثبت اختراع شده است؛ طرحی که در ابتدا توسط مجری پروژه از آن بعنوان فناوری نانو یاد می‌شد اما اکنون در گزارش قید شده که نوع ماده به کار گرفته شده در محلول بایوجمی نانو نیست و بنابر این ملاحظات استفاده از مواد نانو نظیر سرطانزا بودن و غیره در اجرای طرح مطرح نمی‌باشد.

این موضوع مسئله‌ایست که به گفته برخی ناظران خود می‌تواند شبهه‌هایی را در صحت دیگر اظهارات مجری این پروژه ایجاد کند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان