Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@04:20:15 GMT

محدودیتی به نفع سامسونگ و ال جی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۱۶۹۷

محدودیتی به نفع سامسونگ و ال جی

به‌دنبال اعمال محدودیت‌های تجاری ژاپن ضد کره‌ی جنوبی، سامسونگ به‌دنبال همکاری با تأمین‌کننده‌های جدید از جمله ال‌جی است.

به گزارش صدای ایران از زومیت،افزایش اختلافات تجاری میان ژاپن و کره‌ی جنوبی کسب‌وکار صفحه‌نمایش و نیمه‌هادی‌های سامسونگ را با تهدید جدی مواجه کرده است. سامسونگ با توجه به این تهدیدات، برنامه‌هایی را برای مقابله با مشکلات احتمالی آینده در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که این غول کره‌ای به‌دنبال جایگزین کردن تأمین‌کننده‌های بومی برای مواد ضروری خود است. همچنین این شرکت در نظر دارد با تأمین‌کننده‌های مختلفی در بخش گوشی‌های هوشمند همکاری کند.

ژاپن سه نوع مواد مختلف را در فهرست محدودیت‌های کره‌ی جنوبی قرار داده که شامل پلی‌ایمید‌های ترکیبی با فلور و لاک نوری و هیدروژن فلوئورید می‌شود. این محدودیت‌ها تأثیر مستقیمی روی تولید صفحه‌نمایش‌ها و تراشه‌های سامسونگ دارد. بنابراین، سامسونگ از مدت‌ها قبل تلاش می‌کند تا تأمین‌کننده‌های جایگزینی را در خارج از ژاپن برای این مواد ضروری پیدا کند. این شرکت درحال مذاکره با تأمین‌کننده‌های چینی و تایوانی و تعدادی از شرکت‌های محلی است.

SKC یک شرکت تولیدکننده‌ی مواد شیمیایی کره‌ای است که می‌تواند تأمین فیلم‌های بی‌رنگ پلی‌ایمید (CPI) را بر عهده بگیرد که در تولید صفحه‌های نمایش تاشدنی نقش مهمی ایفا می‌کنند. درحال‌ حاضر سامسونگ فیلم‌های CPI خود را از یک شرکت ژاپنی به‌نام سومیتومو تأمین می‌کند. همچنین احتمال دارد این غول کره‌ای برای تولید محصولات تاشدنی آینده‌ی خود با یک شرکت تولید‌کننده‌ی داخلی به‌نام Kolon Industries همکاری کند. گفته می‌شود سامسونگ فعلا برای تولید گوشی تاشدنی گلکسی فولد به اندازه‌ی کافی CPI در اختیار دارد تا عرضه‌ی این محصول تحت تأثیر مشکل یادشده قرار نگیرد. گلکسی فولد به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود.

ازآنجایی که طولانی شدن اختلافات تجاری با ژاپن دور از ذهن نیست، سامسونگ به ‌دنبال تنوع بخشی به تأمین‌کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند خود است. سامسونگ، شرکت LG Chem را برای همکاری جهت تأمین بخشی از باتری‌های مورد نیاز گوشی گلکسی نوت ۱۰ برگزیده است. به‌گفته‌ی برخی منابع، ‌از آنجایی که مواد لازم برای ساخت باتری‌ها مثل تفکیک‌کننده‌ها (separator) نیز می‌توانند در بدترین حالت ممکن مورد تحریم ژاپن قرار بگیرند، همکاری جدید میان سامسونگ و ‌ال‌جی می‌تواند برای هر دو شرکت سودمند باشد. درحال حاضر سامسونگ باتری‌های مورد نیاز خود را از شرکت وابسته به خود یعنی Samsung SDI و بعضی از منابع خارجی تأمین می‌کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سامسونگ ال جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد