Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:38:21 GMT

پوستر چهارمین سوگواره عبرات در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۱۲۸

پوستر چهارمین سوگواره عبرات در قم رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره عبرات، شامگاه دوشنبه با حضور سیدجعفر موسوی تولیت عتبه حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در محل ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.

تولیت عتبه حسینی (ع) در این مراسم اهمیت و نقش هنر را در معرفی پیام اربعین امام حسین (ع) بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: امروز که در واقع عصر ارتباطات است باید از ابزارهای مختلف هنری برای معرفی رویداد عظیم اربعین و پیام سیدالشهدا (ع) بهره بگیریم تا این پیام جهانی به تمام تشنگان معارف اهل بیت (ع) معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنر تأثیر بسزایی در معرفی فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) دارد و نباید از این ابزار غفلت کنیم، از این رو برگزاری سوگواره عبرات کار بسیار ارزشمندی است که باید این گونه اقدامات فرهنگی و هنری را در اولویت کارهای تبلیغی قرار داد.

تولیت عتبه حسینی (ع) تصریح کرد: گاهی شعر و قالب‌های مختلف هنری به قدری در میان زائران تأثیر می‌گذارد که در سایر اقدامات چنین تأثیرگذاری را نمی‌بینیم، بنابراین قدر این کارهای هنری و فرهنگی را بدانید و از آن به درستی استفاده کنید.

گسترش فرهنگ زیارت اربعین در جهان

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور تولیت عتبه حسینی (ع)، گفت: کمیته فرهنگی اربعین در تلاش است با همکاری هنرمندان و فرهیختگان بتواند فرهنگ زیارت اربعین را در قالب‌های مختلف هنری در جهان اسلام گسترش دهد.

حامد نگارش دبیر چهارمین سوگواره عبرات نیز در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه این سوگواره از سه سال پیش آغازشده و در این مدت شاهد استقبال بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ بودیم که در تلاش هستیم از این طریق فرهنگ حسینی را توسعه و نشر بدهیم.

وی یادآور شد: فراخوان چهارمین سوگواره عبرات از اول مردادماه در ۹ بخش شعر و ادب، داستان و سفرنامه، خوشنویسی، نقاشی و تصویرسازی، پوستر، عکس، فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی آغاز می‌شود.

کد خبر 4673967

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی قم حرم امام حسین سوگواره عبرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی