Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌‌هایی به وزرای  علوم، بهداشت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از آنان خواست با پرهیز از هرگونه تصمیم گیری تنش‌زا ، آزمون سراسری  ۹۹ نیز مثل امسال بدون در نظر گرفتن  تأثیر قطعی معدل یک سال برگزار شود. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توکلی همچنین بار دیگر خواستار دادن حق انتخاب دفترچه سؤالات برای داوطلبان نظام قدیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر منصور غلامی؛ وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

برادر ارجمند جناب آقای دکتر سعید نمکی؛ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر سید جواد حسینی؛ سرپرست محترم وزارت آموزش‌وپرورش

سلام علیکم

پس از اعلام مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تأثیر قطعی نمرات امتحان نهایی در آزمون سراسری سال 98، دیده‌بان شفافیت و عدالت به تقاضای ده‌ها هزار داوطلب کنکور که به این مصوبه اعتراض داشتند، موضوع را بررسی و ناعادلانه بودن آن را تأیید کرد؛ همچنین در مورد پیامدهای خطیر اجتماعی و امنیتی آن هشدارهای لازم را به مسئولان مربوط اعلام داشت. دیدار با وزیر وقت آموزش‌وپرورش، نامه بیش از 170 نماینده مجلس در اعتراض به این مصوبه، صدور بیانیه دیده‌بان، نامه‌نگاری با رئیس دفتر ریاست محترم جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی، از جمله این اقدامات بود. این اقدامات نهایتاً به لغو تأثیر قطعی معدل در آزمون سراسری 98 انجامید.

با توجه به اینکه امسال میزان پوشش امتحانات نهایی نسبت به سال 97 تغییر مثبت نداشته و حتی برگزاری امتحانات استاندارد، از دو سال به یک سال تقلیل یافته است، تمام دلایل ناعادلانه بودن تأثیر قطعی معدل در کنکور 98، در کنکور سال 99 نیز به قوت خود باقی است. همان‌گونه که آگاه هستید، مجلس در حال بررسی پیش‌نویس طرحی برای شیوه جدید سنجش و پذیرش دانشجو است و احتمالاً سال 99 آخرین سال برگزاری کنکور به شیوه فعلی خواهد بود، بنابراین مقتضی است شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این یک سال باقی‌مانده از قانون فعلی، از هر گونه تصمیم تنش‌زا و حساسیت‌برانگیز مانند تأثیر قطعی معدل (به هر میزان) که باعث درگیری مجدد مجلس با این موضوعات خواهد شد جلوگیری به عمل آورد و کنکور 99 نیز مانند سال قبل با تأثیر مثبت معدل برگزار شود.

ضمناً خواهشمندیم مطالبه حق انتخاب دفترچه سؤالات برای داوطلبان نظام قدیم که طی نامه‌ای رسمی به رئیس محترم شورای سنجش و آموزش تقدیم شده است نیز بررسی شود.

با احترام

احمد توکلی_رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

آمار کنکور از شکست طرح "هدایت تحصیلی" می‌گوید120 رتبه زیر هزار کنکور سهم دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامیجزییات کنکور 98/ افزایش 64 هزار نفری داوطلبان؛ ریاضی دارای کمترین متقاضی

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط احمد توکلی وزارت علوم وزارت بهداشت وزارت آموزش و پرورش کنکور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احمد توکلی وزارت علوم وزارت بهداشت وزارت آموزش و پرورش کنکور احمد توکلی وزارت علوم وزارت بهداشت وزارت آموزش و پرورش کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی، با بیان این‌که در مجلس، بحث‌های مختلفی پیرامون تعطیلی روزهای پنجشنبه و شنبه در جریان است اظهار داشت: معتقدم تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است.

بنابر روایت دانشجو، وی افزود: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

نوری قزلجه ادامه داد: در دنیای امروز بدون ارتباط با دنیا و تعامل با دیگر کشورها، رشد اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل من با تعطیلی شنبه موافقم. این موضوع مورد تأیید اکثر کارشناسان نیز هست و به نفع کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در آخر صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه فقط برای بخشی از کشور و برخی شرکت‌ها اعمال می‌شد و در واقع از قبل هم تعطیل بودند. اما اگر شنبه تعطیل شود، کل کشور یکسان خواهد شد و همه اعم از شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی، دو روز جمعه و شنبه را تعطیل خواهند کرد. این موضوع هماهنگی داخلی را نیز به وجود می‌آورد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898809

دیگر خبرها

  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان