Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@04:36:12 GMT

تصادف اتوبوس خودران با عابر پیاده در اتریش

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۸۷۳۷

تصادف اتوبوس خودران با عابر پیاده در اتریش

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ به‌تازگی در شهر وین اتریش سانحه‌ای بین اتوبوس خوران و یک عابر پیاده رخ داد که تحت پیگرد قانونی قرار‌گرفته است. با وجود اینکه سانحه تنها مصدومیت جزئی در پی داشته است؛ اما مسئولان بخش حمل‌ونقل شهر، آزمایش‌های پیش روی این اتوبوس را متوقف کرده‌اند. نام این اتوبوس خودران Navya SAS است که با سرعت ۱۲ کیلومتربرساعت، با یک زن ۳۰ ساله برخورد داشته و منجر به ایجاد صدمه به زانوی وی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالب پیشنهادی:

FTC گوگل را به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان جریمه کرد

توریسم فضایی؛ تفریح میلیاردرها به بهای نابودی محیط زیست

آمریکا فناوری تشخیص چهره ممنوع کرد

تیمی از مهندسین شهر وین به‌همراه سازمان فناوری اتریش و شرکت زیمنس، از ماه گذشته آزمایش‌های میدانی دو اتوبوس بدون راننده را در شهر وین آغاز کرده‌اند. با وجود اینکه یک راننده‌ی ماهر هنگام تردد در شهر باید در اتوبوس خودران حضور داشته باشد؛ اما اطلاعات بیشتر در رابطه با این حادثه تاکنون منتشر‌نشده است. به‌گفته‌ی شرکت Navya، این اتوبوس مطابق با نیاز‌های یک خودروی خودران و بدون نیاز به‌راننده طراحی‌شده و موارد ایمنی و مسیریابی آن در حال بهبود است. به‌گفته‌ی شرکت سازنده:

بدون وجود پدال یا فرمان، اتوبوس خودران با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ی مختلف،  راهنمای اثربخش و سیستم‌های شناسایی بهره می‌برد. داده با استفاده از دوربین‌ها، سنسورها، GPS، RTK، IMU و اودومتری به‌دست می‌آیند و به‌وسیله‌ی برنامه‌های یادگیرنده با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

بدین ترتیب، در شرایطی که هنوز اطلاعات و مدارک کافی برای شناسایی مقصر وجود ندارد، مشخص نیست که آیا عابر پیاده مقصر بوده یا فناوری حسگر و دوربین اتوبوس خودران.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتریش اتوبوس فناوری گوگل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان

تسنیم ویدیویی از تصادف مرگبار یک اتوبوس ایرانی در جنوب ارمنستان منتشر کرده؛ خروج اتوبوس ایرانی از جاده در محور گوریس-قاپان واقع در جنوب ارمنستان منجر به جان باختن ۵ ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران