Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار حمادی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح اقدامات این اداره در اراضی کشاورزی شهرستان گفت: سیل فروردین ماه ۹۸، خسارت زیادی به بخش کشاورزی شهرستان کارون وارد کرد و منجر به از بین رفتن و غرق شدن بخش اعظم کشت پاییزه و باغات در این شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: به منظور کاهش آلام کشاورزان و آماده سازی زمین‌های زراعی برای کشت تابستانه اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم که بخشی از این اقدامات به اتمام رسیده و بخشی دیگر نیز در حال انجام است.

حمادی، خریداری و تحویل ۵ دستگاه موتور پمپ پشت تراکتوری به منظور تخلیه آب از واحد‌های مرغداری، دامداری، شیلات، مزارع کلزا و گندم در روستا‌های مظفریه، پرورش ماهی آزادگان، کشت و صنعت دعبل خزاعی و تعدادی دیگر از روستا‌های این شهرستان، اجاره ۲ دستگاه پمپ دیزلی قدرتمند به منظور استقرار در تعدادی از روستا به منظور تخلیه آب از روستای مظفریه، تامین تعدادی دستگاه بیل مکانیکی به منظور آزادسازی آب از سطح مزارع روستا‌های شریف آباد، چمیان، اسماعیلیه یک، اسماعیلیه۲، ابومشیلش، غزاویه کوچک، غزاویه بزرگ، کوت سید صالح، مظفریه، جنگیه و وعیلیه را از جمله اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی شهرستان کارون عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اقدامات مذکور در روستا‌های عمیش، موران، فارسیات کوچک، قلعه حاج مزید و ابودبس همچنان ادامه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کارون در ادامه افزود: عملیات لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های روستا‌های کوت سید صالح، غزاویه، مونس، قدر و خنزیری در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک نیز اجرایی خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون حدود ۷۹ کیلومتر از انهار و زهکش‌های روستا‌های مذکور لایروبی و بازگشایی شده اند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

جبار حمادی بیان داشت: با توجه به شدت خسارات به جاده‌های بین مزارع در روستای ابودبس، یک دستگاه لودر و ۴ دستگاه کمپرسی نسبت به بازسازی اقدام نمودند.

وی اظهار کرد: همچنین تامین تعدادی لوله بتنی ۸۰۰ و ۱۰۰۰ با هدف بازسازی و خروج آب از طریق زهکش‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

حمادی اذعان داشت: در مرحله اول بهسازی اراضی و تاسیسات خسارت دیده از سیل، ۲ هزار و ۸۰۰ متر لوله پلی اتیلن به منظور بازسازی مکش و دهش ایستگاه‌های پمپاژ تامین گردید.

انتهای پیام/گ

پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان، گفت: طی برگزاری کمیسیون ۴۵ پرونده مورد تعیین تکلیف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیرکشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد. 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از روسای سازمان جهاد کشاورزی، ‌امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد