Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حسن مهدوی، معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، روز گذشته، دوم مردادماه در نشست تخصصی «خانواده موفق» در کانون فرهنگی هنری بیت الکوثر گفت: برای هدایت و تربیت صحیح خانواده‌ها بخصوص نوجوانان و جوانان بایستی از قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی و برنامه سعادتمند حیات انسان‌ها بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: قرآن کریم مرجع حل درد‌های نفسانی، روانی و اخلاقی است و همه باید از این داروخانه عظیم برخوردار شوند.

وی بیان کرد: تطبیق تمامی شئونات زندگی با قرآن کریم و معارف غنی و انسان ساز آن که از طریق ناطقان اصلی آن یعنی ائمه اطهار(ع) به ما رسیده، ضروری است.

مهدوی خاطر نشان کرد: قرآن کریم می‌تواند در این دنیای پرخطر و شرایط بد فرهنگی درمانگری مطمئن و پناهگاهی مستحکم باشد.

کارشناس معارف اسلامی، افزود: سیره اهل بیت(ع) منطبق با آموزه‌های قرآن هست و اهمیت تحقق سبک زندگی دینی در میان خانواده‌ها مهمترین اصل است.

وی، تاکید کرد: ارتباط صمیمی و دو سویه و کاملا دوستانه والدین با فرزندان بسیار مهم هست و هر چه این ارتباط بیشتر باشد بر حرف شنوی و الگوگیری نوجوانان و جوانان تاثیر بیشتری دارد و بر رشد و تربیت دینی فرزندان اثرگذار است.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: ایجاد نظام تربیتی در خانواده مسئولیت مهم والدین است و بایستی با هماهنگی و محبت کردن نسبت به شرایط تربیتی، اخلاقی و دینی تک تک فرزندان زمینه عمل به احکام دینی را فراهم کنند.

مهدوی مهمترین خطرات تهاجم فرهنگی دشمنان علیه خانواده را ماهواره، فضای مجازی و دوستان ناباب نام برد و یادآور شد: مادران در خانواده‌ها نقش محوری را در امر تربیت دارند و بایستی با آموختن شیوه‌های و روش‌های نوین تربیت دینی زمینه را برای ارتباط گیری موثر و دوستانه با نسل جوان را فراهم کرد.

کارشناس معارف اسلامی، بیان کرد: با همراهی، محبت و صمیمت شیرینی و زیبایی مفاهیم دینی و اسلامی را به نسل جوان بچشانیم تا تربیت دینی در بین آن‌ها محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل فرهنگی آموزه های قرآن خانواده موفق سبک زندگی قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد