Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:44:45 GMT

باغ ۳۳ هکتاری رامسر احیا می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۶۲۹۴

باغ ۳۳ هکتاری رامسر احیا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه بعدازظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی طرح‌های گردشگری شهرستان رامسر با بیان اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود گفت: در شهرستان رامسر کاوشی در جنت رودبار انجام شده که قدمت این شهر بالای ۳ هزار سال بوده و باید حرکت هجومی نسبت به توسعه گردشگری عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باغ ۳۳ هکتاری دارای ظرفیت خوبی بوده که در بین ساحل و کوه قرار دارد و سال ۵۲ طرح ثبت ملی آن مصوب شد و احیای آن پس از چند سال طراحی به نتیجه نرسیده است‌.

وی با اشاره به اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود خاطر نشان کرد: مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری توسط میراث عملیاتی می‌شود و طراحی و اجرای آن باید توسط شهرداری رامسر عملیاتی شود.

ایزدی معاون میراث در این جلسه گفت: مطالعات احیای باغ نیاز به بازنگری و تکمیل طرح دارد زیرا طرح مطالعاتی احیای باغ با مشکل مواجه شد که باید ارزش‌های فرهنگی و تاریخی گذشته حفظ و به عنوان باغ ایرانی ثبت جهانی شود.

ایزدی تصریح کرد: مطالعات دقیق و مستند نگاری احیای باغ ۳۳ هکتاری در اولویت بوده و همزمان با تکمیل طرح مطالعاتی آن اجرایی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر گفت: تعمیر و نگهداری باغ ۳۳ هکتاری با ضلع کشی باغ عملیاتی شود.

نادر سحر خیز افزود: مجوزات احیای باغ با تهیه طرح انجام شود و سازه‌های سبک در فروش صنایع دستی نقش مؤثری دارد.

کد خبر 4676247

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی مازندران رامسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: آبگیری این تالاب از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه سازی و جوجه آوری هستند، از اهمیت ویژه ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در هفت کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

کد خبر 6098003

دیگر خبرها

  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت