Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از حضور همه اعضا، اظهار کرد: امروز در جهان و منطقه شاهد حوادث گوناگونی هستیم حوادثی که گاه به تنش میان کشورها و منطقه‌ای از جهان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه این تنش‌ها گاهی در راستای تقویت صلح و دوستی و افزایش روابط مسالمت آمیز بین کشورها هستیم، افزود: برخی از ناآرامی‌ها در منطقه خاورمیانه و به ویژه اخیراً در خلیج فارس اتفاقاً افتاد که به صدد برنامه‌های ضد ایرانی دولت ترامپ و انگلیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت ملی مهم‌ترین اصول حاکمیتی هر کشوری

سرپرست استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ترامپ از ابتدای شکل گیری دولتش در پی ایران هراسی در جهان ویژه در منطقه و در میان کشورهای عربی بوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این اقدام آمریکا زمینه سازی برای فروش بیشتر سلاح‌های خود است.

وی با تأکید بر اینکه همگان می‌دانند وجود امنیت ملی یکی از مهم‌ترین اصول حاکمیت هر کشوری به ویژه برای ما در چنین منطقه‌ای است لذا اولویت و سیاست خارجی ما اجرای منویات رهبری معظم انقلاب و اصول اساسی و بر مبنای سه اصل مهم عزت، مصلحت، حکمت است.

زارع با بیان اینکه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید تاکنون قطعاً همین است، گفت: یقیناً منافع ملی ما در گرو تحقق این سه اصل ابلاغی مقام رهبری است بنابراین دولت ایران همواره در راستای تقویت صلح و دوستی در منطقه و میان ملت‌ها و حتی فرا منطقه‌ای بوده است.

وی با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان در راستای سیاست تنش زدایی و تقویت روحیه صلح و دوستی در حوزه سیاست خارجی خود استمرار خواهد کرد، تصریح کرد: دولت نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری با اقتدار در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی پس از چهار دهه تاریخ سرفرازانه در پیش گرفته است از این جهت هر تهدید برای امنیت ما باشد ایران نیز قطعاً اقدام متقابل می‌کند.

سرپرست استانداری گیلان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه با قدرت الهی، هدایت‌های رهبری، وفاق و همدلی و همه مسئولان نظام و مردم و تدابیر دولت خردگرا و اعتدال در راستای حفظ امنیت ملی انجام می‌دهد چیزی که در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت امسال برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اما امسال سالی مهم و حساس و برای ملت، نظام و دولت ایران است. معاندان نظام کوشش می‌کنند با تحریم‌های اقتصادی بر مردم و نظام و دولت ایران فشار آوردن‬د به همین خاطر هرچه این وفاق و همدلی بیشتر باشد آنها زودتر ناامیدی می‌شود.

عملکرد مسئولان سبب جلب رضایتمندی مردم می‌شود

زارع به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم اسفند نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی ایران است قطعاً مخالفان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران خواستار کاهش مشارکت و ناامیدی در میان مردم و ایجاد تنش و اغتشاش خواهند بود اولویت ما بخاطر همین حساسیت‌ها و جایگاه و اهمیت نقش اراده مردم و نقش آفرینی آنها در یکی از قوای مهم این نظام بوده لذا باید تلاش کنیم تا این انتخابات با حداکثر مشارکت و باشکوه، سالم و قانونمند برگزار شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم همه برای انجام این رسالت و آرمان بزرگ متحد بوده و عزم جدی داشته باشند، افزود: هر چه رضایت مردم و امیدواری به دولت و نظام بیشتر باشد آن هدف مهم همه ما که تحقق مشارکت حداکثری است بیشتر خواهد بود در همین راستا عملکرد و خدمات رسانی مسئولان و نتیجه آن به رضایت مردم به عنوان مؤلفه مهم و بسیار تأثیرگذار است باید تلاش کنیم با همه محدودیت‌ها و تنگناها و با ارتباط بیشتر با مردم و تلاش گسترده و تکریم ارباب رجوع در ایجاد رضایت مندی بیشتر آنها گام برداریم.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه مسئولان باید از مناسبت‌های مختلف برای ایجاد ارتباط با مردم بهره گیری کنند، ادامه داد: باید با حضور در مساجد، نماز جماعت و جمعه‌ها و مصلاها به صورت مستمر و پیوسته در راستای ایجاد ارتباط با مردم تلاش کنیم.

برق دستگاه‌های اداری پرمصرف قطع می‌شود

وی در ادامه به موضوع صرفه جویی در مصرف برق از سوی مشترکان خانگی و صنعتی استان گیلان تأکید و تصریح کرد: این موضوعی است که همگان به اهمیت آن واقف هستیم ایران در قیاس با میانگین مصرف کشورها دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته بسیار زیاد است.

زارع با بیان اینکه شهروندان گیلانی باید در زمان پیک مصرف برق از روشن کردن وسایل پرمصرف جدا خودداری کنند، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی نیز نسبت به اجرای قانون و ضوابط که هیئت وزیران ابلاغ کرده‌اند باید در زمینه کاهش مصرف برق اقدام جدی انجام دهند دستگاهی که ضوابط رعایت نکنند شرکت توزیع برق موظف به قطع موقت برق این دستگاه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای کاهش نرخ بیکاری باید در حوزه آموزش به ویژه مهارت آموزی اقدامات بیشتری انجام شود، گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته خواهد شد و انتظار داریم همه مسئولان استانی در این زمینه همکاری لازم را با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام دهند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

کد خبر 4676297

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب استانداری گیلان جلسه شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند