Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاوشی با بیان‌اینکه یکی از پنج استودیوی ضبط آثار سمعی بصری قرآنی در موسسه کشوری مهد قرآن فعال است، گفت: بنابر قول مساعد معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، امکان ضبط آثار تصویری در این استودیو تا پایان سال جاری فراهم می‌شود.

«سید محمود چاوشی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه تولید آثار سمعی و بصری یکی از کارهای موسسه کشوری مهد قرآن است، اظهار کرد: تولید نوارهای آموزشی با تقلید از الگوهای برتر قاریان و حافظان ممتاز در همین راستا جزء برنامه های دائمی و معمول این موسسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن تصریح کرد: این نوع فعالیت ها انگیزه ای شد تا این موسسه اقدام به راه اندازی استودیویی حرفه ای کند و در اوایل دهه 80 نیز گروهی از دوستان سازمان صدا و سیما ساخت چنین واحدی را در این موسسه آغاز کردند و از آن زمان کار ضبط آثار قرآنی آغاز شد.

 

وی افزود: امکانات و تجهیزات این واحد کامل و به روز نبود تا اینکه متوجه شدیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظر دارد پنج استودیو برای ضبط و تولید آثار قرآنی در کشور تاسیس کند و ما هم پیشنهاد خود را مطرح کردیم که با استقبال دوستان در این وزارت خانه روبرو شد و تصویب کردند یکی از این مراکز، موسسه مهد قرآن باشد.

 

چاوشی با بیان اینکه کار تجهیز استودیوی تخصصی ضبط آثار صوتی و تصویری قرآنی در موسسه مهد قرآنی از اواسط سال 1397 آغاز و طی چند ماه انجام شد، اضافه کرد: سرانجام آئین رسمی افتتاحیه پنجمین استودیوی تخصصی ضبط آثار صوتی و تصویری قرآنی در کشور، اواخر اردیبهشت ماه امسال با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مؤسسه مهد قرآنی کشور برگزار شد.

 

 

وی ادامه داد: امیدواریم این مجموعه منبع اثری باشد برای آشنایی و انس بیشتر مردم با معارف قرآن و عترت و بتواند کارهای فاخر و کاربردی را در حوزه های قرآنی و فرهنگی تولید کند.

 

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن با بیان اینکه این استودیو بالاترین و به روزترین امکانات برای ضبط و تولید آثار صوتی را دارد، بیان کرد: گام بعدی مؤسسه کشوری مهد قرآن تجهیز این استودیو با توجه به فضای یک صد متر مربعی و ارتفاق سقف آن به امکانات ضبط آثار تصویری است.

 

وی خاطرنشان کرد: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این استودیو به این موضوع اشاره کردند که تا پایان سال 1398 اعتبارات لازم برای تجهیز کامل این استودیو به امکانات تصویری اختصاص یابد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اوقات فراغت اردبیل قم اشتغال فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد