Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت رسیدگی به پرونده متخلفین ارزی سازمان غذا و دارو، گفت: این موضوع باید از مراجع قضایی و انتظامی پیگیری شود. ما در همین حد اطلاع داریم که به دلیل برخی اتهامات وارد شده مبنی بر تخلف از سوی چند نفر از پرسنل سازمان غذا و دارو، آنها بازداشت شدند و همچنان هم در بازداشت به سر می‌برند و پرونده‌هایشان هم در سیر رسیدگی در مراجع قضایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این پس مسیر رسیدگی به این تخلفات، در حوزه قضایی است، ‌افزود: بنابراین باید پیگیری‌های بعدی از مراجع قضایی انجام شود.

شانه‌ساز درباره رویکرد سازمان غذا و دارو در زمینه استفاده از ارز نیمایی به‌جای ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو وتجهیزات پزشکی و درخواست واردکنندگان دارو و تجهیزات در این زمینه، گفت: این موضوع نیازمند یک تصمیم‌گیری کلان است. اصولا به شرط اینکه سازمان‌های بیمه‌گر حمایت کرده و مابه‌التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ارز نیمایی به سازمان‌هایی بیمه‌گر، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اختصاص داده شود تا هزینه‌های پرداخت از جیب مردم بالا نرود، مخالفتی در این زمینه نداریم. بنابراین شرط‌مان این است که مابه‌التفاوت نرخ ارز در حمایت از بیماران که مصرف‌کننده داروها و تجهیزات پزشکی هستند، در اختیار بیمه‌ها قرار گیرد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این باره فراتر از سازمان و حتی وزارت بهداشت است، افزود: این موضوع باید در قانون تعیین تکلیف شود، اما نظر کارشناسی ما این است که اگر جبران هزینه‌های سربار مردم جبران شود، ما مخالفتی نداریم و معتقدیم بسیاری از مشکلات در زمینه قاچاق دارو به خارج از کشور و سوءاستفاده‌های ارزی، با این اقدام کاهش می‌یابد.

شانه‌ساز با بیان اینکه تبدیل ارز دارو و تجهیزات پزشکی به ارز نیمایی، مزایای زیادی دارد، گفت: البته باز هم تاکید می‌کنم که شرط انجام این اقدام این است که از مردم و بیماران حمایت شود تا قیمت‌ها خارج از توان پرداختی آنها نباشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی