Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:21:57 GMT

پلمپ واحدهای اقامتی غیر مجاز در اخلمد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۶۰۲۸

پلمپ واحدهای اقامتی غیر مجاز در اخلمد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: در دومین مرحله از ساماندهی واحد‌های غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد، چهار واحد اقامتی غیرمجاز پلمپ شد.

او تصریح کرد: با توجه به تذکر مکرر و پلمپ واحد‌های اقامتی در هفته گذشته، متاسفانه افرادی مجددا اقدام به پذیرش مسافر کردند که در چند روز گذشته این واحد‌های غیرمجاز متشکل از ۱۵ اتاق از سوی نیروی انتظامی و اداره کل میراث فرهنگی شناسایی و پلمپ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: در راستای ساماندهی واحد‌های غیرمجاز در آینده نزدیک، اداره کل میراث فرهنگی برای تعدادی از واحد‌ها که شرایط تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی، مهمانپذیر و خانه مسافر دارند، جهت دریافت مجوز اقدام می‌کند.

طاهریان مقدم افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری اخلمد با آن مواجه هستیم و در برخی از موارد نمی‌توانیم به مراکز اقامتی مجوز صادر کنیم، ساخت و ساز‌هایی است که در بستر رودخانه انجام شده است.

او تصریح کرد: برخی از این واحد‌ها در بستر رودخانه واقع شده اند که آب منطقه‌ای می‌تواند نقش به سزایی در تعیین کردن حریم و بستر رودخانه داشته باشد.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری چناران گفت: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که ساماندهی واحد‌های غیر مجاز، نظارت بر ساخت و ساز‌های غیرقانونی، ساماندهی پارکینگ داران و ... می‌تواند نقش به سزایی در اشتغال زایی و جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد.   انتهای پیام//ف.غ    واحدهای اقامتی غیر مجاز در اخلمد پلمپ شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود