Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:32:05 GMT

طنین آوای بزرگترین پیانوی گرند دنیا در لتونی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۷۴۳۶

طنین آوای بزرگترین پیانوی گرند دنیا در لتونی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پیانو به دیوار سالن کنسرتی در لتونی متصل و به شکلی میان زمین و هوا آویخته شده است که حدودا به ارتفاع سه طبقه از حضار فاصله دارد.۹۱۰۹
پیانیست ها برای نواختن این پیانو باید از پله های فلزی بالا رفته و خود را به بالکن سالن کنسرت برسانند. اگرچه کتاب گینس هنوز این پیانو را اندازه گیری نکرده، اما پیانو محصول دست «دیوید کلاوینز» است که از پیانوی مدل ۳۷۰ وی در سال ۱۹۸۷ رونمایی شد؛ این ساخت در حال حاضر جزو بزرگترین پیانوهای جهان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیانوی جدید کلاوینز به نام پیانو گرند کنسرت 470i با سیم های عمودی، سیم هایی به طول ۴.۷ متر دارد. پیانو با برخورداری از سیم های بلند، صدایی پرطنین ساطع می کند.

مبدع پیانو تقریبا همه عمرش را روی پیانوهای مختلف کار کرده، با این هدف که محدودیت های اعمال شده از سوی «بارتولومیو کریستوفوری» (Bartolomeo Cristofori) مخترع ایتالیایی پیانو حدودا در سال ۱۷۰۰ را از میان بردارد.

سازنده پیانوی غول پیکر، اولین پیانوی خود با سیم های عمودی را در سال ۱۹۸۵ طراحی کرد. وی می گوید از ۱۶ سالگی که ترک تحصیل کردم تا در زمینه ترمیم و نوسازی پیانو فعالیت کنم، در جهت کشف طرح های جدید تلاش کرده ام.

 کلاوینز دلیل طراحی و ساخت این پیانوی بزرگ را صرفا ثبت رکورد ندانست و آن را زمینه ای برای امکان خلق بهترین صدای قابل تصور برای اجراکنندگان و حضار برشمرد.

قرار است از این پیانو برای اولین در جریان کنسرتی در روز جمعه رونمایی شود. آهنگسازان و نوازندگان مشتاق به نواختن پیانوی کلاوینز هستند.

«لوبومیر ملنیک» پیانیست کانادایی که به تکنیک استفاده از توالی سریع نت ها معروف است، یکی از نوازندگانی است که این پیانو را می نوازد.

همچنین یکی از شش پیانیست آلمانی، از این پیانو برای اجرای «شش پیانو» از آثار «استیو رایش» آهنگساز معروف آمریکایی استفاده می کند. برخی استیو رایش را بزرگترین و مهمترین موسیقیدان زنده آمریکا می نامند. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربس

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد عالمیان ملی پوش تنیس روی میز کشور با هدایت «جمیل لطف اله نسبی» مربی با دانش کردستانی در مرحله سوم مقدماتی مسابقات اسمش عربستان، «۳ بر ۰» مقتدرانه نماینده مصر را مغلوب کرد و به جدول اصلی صعود کرد.

در جریان دور سوم مرحله مقدماتی مسابقات انفرادی تنیس روی میز گرند اسمش عربستان، نوشاد عالمیان در مصاف با محمد البیالی حریف مصری که رنکینگ ۶۲ دنیا را در اختیار دارد با نتیجه ۳ بر ۰ به برتری دست یافت.

عالمیان گیم نخست را با پیروزی ۱۱ - ۶ آغاز کرد و در گیم دوم ۱۱ - ۸ در مقابل حریف مصری به برتری رسید.

گیم سوم این بازی با برد قاطع ملی پوش کشورمان همراه بود و نماینده کشورمان ۱۱ بر ۸ برنده این گیم شد تا در مجموع این دیدار با حساب ۳ بر صفر مقتدرانه به سود ایران خاتمه پیدا کند.

با این پیروزی نوشاد عالمیان به جدول اصلی صعود کرد و فردا (شنبه) کار خود را در جدول اصلی مسابقات ادامه خواهد داد.

هدایت پینگ پنگ باز کشورمان در مسابقات اسمش عربستان برعهده جمیل لطف اله نسبی مربی توانمند کردستانی است.

کد خبر 6096838

دیگر خبرها

  • نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان
  • استمرار بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربس