Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:07:30 GMT

ضرورت کیفی سازی تشکل‌های مردم‌ نهاد قم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۸۹۴۶

ضرورت کیفی سازی تشکل‌های مردم‌ نهاد قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رضا ملک‌زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم روز یکشنبه در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان قم گفت:سند تحول اجتماعی استان تهیه و تدوین‌شده است و یکی از مهم‌ترین اهداف ذکرشده در این سند، حمایت، رشد و توسعه و آموزش تشکل‌های مردم‌نهاد است.

وی بابیان اینکه بر اساس این سند، تشکل‌های مردم‌نهاد باید سالانه ۱۰ درصد رشد داشته باشند، عوامل گوناگون تأثیرگذار بر این مساله را موردتوجه قرار داد و افزود: باید زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت مردم در توسعه تشکل‌ها را فراهم بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم بر ضرورت کیفی سازی تشکل‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و گفت: امروز لازم است که تشکل‌ها بتوانند به‌صورت حرفه‌ای در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشند و برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر و بهتر در گروه‌های مخاطب، از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره‌برداری کنند.

وی بابیان اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد باید تعامل و ارتباط مؤثر با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند،یادآورشد: تعامل با مردم و گروه‌های هدف از مهم‌ترین رسالت‌های تشکل‌ها بوده و آن‌ها باید بتوانند در آحاد جامعه دغدغه‌های لازم در رابطه با اهداف خود را ایجاد کنند.

ملک‌زاده عنوان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد باید با تعریف طرح‌های ویژه در سطوح مختلف محلی و منطقه‌ای، همه مردم را تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود قرار دهند.

نشست صمیمی دبیران و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی قم با حضور ژیلا مهدی آقایی مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

ارتقاء تشکل‌های مردم‌نهاد قم با جدیت پیگیری می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس