Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:24:36 GMT

نیاز سنجی ضرورت امروز دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۰۳۳۸

نیاز سنجی ضرورت امروز دانشگاه است

عباس رضایی روز یکشنبه در دیدار با اعضای بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان، با اشاره به ضرورت فعالیت خیریه ها در حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی ادامه داد: خیریه هایی چون بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان می توانند در زمینه نهادینه کردن ضرورت نیاز سنجی و جذب متناسب دانشجو با نیازهای روز موثر باشند.
وی بیان کرد : مراکز دانشگاهی در بسیاری از نقاط جهان با بهره گیری از ظرفیت های خیریه ای، فارغ التحصیلان و چهره های شناخته شده علمی، فرهنگی و هنری،  اداره می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان همچنین  اشتراک گذاری اطلاعات این بنیاد با فعالیت های خیرین سایر دانشگاههای مادر اصفهان را خواستار  شد و گفت: این اشتراک گذاری نیازمند برگزاری جلسات هماهنگی و انسجام بیشتر این فعالیت های خیریه است.
وی ادامه داد: یکی از وظایف استانداری اصفهان حمایت از علم و دانشگاه است و در زمینه حمایت های معنوی از چنین اقداماتی کوتاهی نمی کند.
استاندار اصفهان اظهارداشت: معتقدم در شرایط کنونی به جای افزایش کمی باید به دنبال افزایش کیفیت دانشگاه بود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به تولید علم، خاطرنشان کرد: پژوهش های دانشگاهی باید به سمتی هدایت شود که مشکلی از مشکلات جامعه را کم کند.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان در این جلسه با اشاره به پیشینه و ضرورت  فعالیت این بنیاد، گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در توسعه پایدار جامعه پیشرفته امروزی در دنیا نقش بی بدیلی را به عهده دارند.
حسین فقیهیان ادامه داد:  توسعه روز افزون و شگفت آور دانش در حوزه های علوم و فناوری، علوم پزشکی و علوم انسانی که سبب ارتقاء کیفی زندگی بشریت شده است، از دستاوردهای انکار ناپذیر این مراکز علمی و راهبردی است.
وی اضافه کرد: تامین پشتوانه های مالی این مراکز حتی در کشورهای متمول و ثروتمند به تنهایی از توانایی دولت ها خارج است و لذا بسیاری از دانشگاه های پیشرو در دنیا بخش وسیعی از نیازهای مالی خود را توسط نهادها، سازمانها و اشخاص حقیقی نیکوکار و خیراندیش تامین می کنند.
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان با اشاره به روحیه فعالیت های خیریه ای و نیکوکارانه مردم اصفهان، افزود:مردم ایران با الهام گرفتن از فرهنگ غنی ملی و بهره گیری از تعالیم دینی از دیرباز نقش بارزی در توسعه علوم و دانش داشته اند.
وی اضافه کرد:  با توجه به این روحیه متعالی و با عنایت به نیازهای فزاینده دانشگاه ایجاد تشکیلاتی که بتواند بسترمناسبی جهت جذب کمک های نیکوکارانه و ایجاد پشتوانه های مالی لازم برای توسعه دانشگاه فراهم آورد بسیار ضروری به نظر می رسید.
 فقیهیان اظهار کرد: دررهمین راستا بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان به همت جمعی از خیراندیشان شکل گرفت تا بتواند با استقرار تشکیلاتی منسجم، مردم نهاد و شفاف این ضرورت اساسی را تامین نماید .
این بنیاد در قالب کمیته های ارتباطات مردمی، دانش آموختگان، توسعه و تجهیزات، دانشجویی و فرهنگی، حامیان و یاوران خارج (بین الملل)، توسعه پژوهش، علم و فناوری و کمیته موقوفات، هدایت و منابع پایدار فعالیت می کند.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اصفهان جهان علوم پزشکی فرهنگی و هنری فناوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت