Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان گفت: از این تعداد سلامت بیش از ۱۱ هزار و ۳۶۵ نوآموز تایید شده که پس از انجام معاینات و ثبت در سامانه سنجش به مدارس عادی معرفی شدند.

پروین قربانیان ادامه داد: ۲ هزار ۴۳۵ نوآموز نیز جهت ارزیابی های تخصصی به کارشناسان مربوط معرفی شدند.

وی افزود: پذیرش نوآموزان از ۲۰ خرداد ماه در مدارس ابتدایی استان آغاز شده است که پس از پذیرش به پایگاه‌های سنجش نوآموزان معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرانیان با اشاره به اینکه پایگاه‌های سنجش نوآموزان از یکم تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: والدین می‌توانند پس از ارائه مدارک سنجش به مدارس، ثبت نام فرزند خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش تا هشتم شهریور ماه فعال هستند، عنوان کرد: استان همدان ۲۲ پایگاه سنجش دارد که با هدف تشخیص جایگاه دقیق آموزشی دانش آموزان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها تشکیل شده‌اند.

قربانیان اضافه کرد: نوآموزان دختر و پسر در زمینه‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در پایگاه‌های مستقر در تمامی شهرستان‌های استان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دبیر ستاد سنجش دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: ظرفیت پایگاه‌های سنجش محدود است و بر اساس نوبت دهی در هر روز، نو آموزان را پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۱۸ هزار تن برای شرکت در دوره پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند، گفت: سال گذشته نزدیک به ۲۹ نوآموز در پایه اول ابتدایی نیز در دوره سنجش شرکت کردند.

قربانیان هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار، از امسال طرح سنجش دانش آموزان در شهرستان‌های همدان، ملایر، اسدآباد و بهار از دوره پیش دبستانی اجرا می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان ادامه داد: با اجرای این طرح، کارهای مداخله‌ای برای شناسایی دانش آموزان یک سال زودتر صورت می‌گیرد که می‌تواند نتایج آن مثبت باشد.

در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان تحصیل کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان کودکان والدین همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل