Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:59:51 GMT

وجود ۱۵ محله آسیب پذیر در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۱۷۶۲

وجود ۱۵ محله آسیب پذیر در هرمزگان

دستگاه های متولی باید اصلاح این محلات را در اولویت کاری خود قرار و برای هر محله مطالعات دقیق  و لازم را انجام دهند.

از سویی دیگر مردم نیز باید در زمینه اصلاح محلات آسیب پذیر مشارکت پررنگی داشته باشند زیرا معضل ها تنها مختص یک محله و منطقه از شهر نیست و  در صورت عدم توجه و درمان ، برخی از معضل ها گریبان گیر تمامی شهر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اصلاح محلات آسیب پذیر استان، گفت: اصلاح این چنین محلاتی نیازمند کار گروهی، میدانی و زمان بر است و باید دانست که اصلاح حتی یک محله نیز گامی بلند در این عرصه خواهد بود.

عباس میرزاد شامگاه دوشنبه درنشست نظارت بر سازمانهای مردم نهاد استان،بیان داشت: باید در زمینه اصلاح محلات آسیب پذیر علاوه بر کار کارشناسی ، از تجربه موفق سایر استان ها استفاد کرد تا بتوان موفقیت حداکثری در این عرصه را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: تلاش برای کاهش معضلات اجتماعی موجب مصونیت افراد جامعه در برابر آسیب هایی همچون اعتیاد و دیگر مسایل خواهد شد.

میرزاد تاکید کرد: باید تیم های مختلف متشکل از دستگاه های اجرایی و نظارتی متولی حوزه اجتماعی از محلات آسیب پذیر در ساعات مختلف شبانه روز بازدید کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی اینگونه محلات قرار گیرند.

در این جلسه چهار طرح در قالب موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد (در حوزه آسیبهای اجتماعی) به منظور ارائه مجوز و صدور پروانه تاسیس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با صدور پروانه تاسیس هر چهار طرح موافقت به عمل آمد.

راه اندازی ۱۳ پایگاه در محلات آسیب پذیر بندرعباس

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون ۱۳ پایگاه در محلات آسیب پذیر بندرعباس با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه ها و کارشناسان متولی امور اجتماعی و فرهنگی راه اندازی شده است..

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت کشور منعقد شده است، از سال گذشته این پایگاه ها کار خود را آغاز کرده اند و در هر یک از پایگاه ها یک مدیر روحانی جوان مستقر است.

وی بیان داشت: طبق این تفاهم نامه وزارت کشور ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به پایگاه های بندرعباس اختصاص داد که بخشی از این میزان صرف حق زحمه مدیران پایگاه ها و بخشی دیگر نیز برای انجام خدمات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت.

انصاری راد اظهار داشت: امسال اعتبارات برای اجرای این طرح قطع شده، لذا رضایت چندانی نداریم و امید است برای ادامه این طرح و رضایت مندی مردم و اقشار تاثیرگذار اعتبار اختصاص یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: به دنبال این هستیم که این پایگاه ها به نام پایگاه های «امام محله» تغییر یابد.

انصاری راد ابراز داشت: شناسایی خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد و برنامه ریزی برای رهایی از زندان، شناسایی فرزندان طلاق و برگزاری دوره های آموزشی در این راستا و تبیین آثار ناشی از مصرف مواد مخدر برای خانواده ها ازمهم ترین وظایف پایگاه های محلات است.

«حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب های اجتماعی) پنج آسیب جدی شناسایی شده در سطح ملی است که چهار آسیب نخست در هرمزگان دیده می شود.»

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی بهزیستی دستگاه های اجرایی زندان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان