Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراسیابی با ضروری خواندن نقش سواد رسانه ای و اطلاعاتی، گفت: ارتقاء سواد رسانه ای و اطلاعاتی یک تکلیف اجتماعی و ملّی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « محمدصادق افراسیابی » با حضور در آئین افتتاحیه نمایشگاه دیجیتال که امروز (سه شنبه ۸ مرداد) در پارک شهید چمران کرج برگزار شد، با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای برپایی نمایشگاه دیجیتال و فضای مجازی، گفت: در شرائطی هستیم که مردم به استثناء فضاهای مجازی رسمی به فضاهای مجازی غیر رسمی نیز رجوع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر گروه فرهنگ سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: امروز یک تکلیف و رسالت اجتماعی بر دوش همه افراد به ویژه خانواده در امر ارتقاء سطح سواد رسانه ای و اطلاعاتی است.

 

افراسیابی با تاکید بر نقش محوری اداره کل فرهنگ و ارشاد در هر یک از استان ها افزود: زمینه های ارتقاء سطح سواد رسانه ای در قالب یک برنامه ریزی کامل و منسجم باید محقق شود.

 

شامد مکمل سواد رسانه ای در کشور است

 

افراسیابی از طرح « شامد» به عنوان مکمل سوادرسانه ای کشور نام برد و توضیح داد: امروز شاهد هستیم 9 هزار بستر ارائه خدمات دیجیتال در فضای مجازی هویت دار شده اند و به ثبت رسیده اند؛ که هر یک از آن ها نشان شامد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند.

 

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه فضای مجازی عنوان کرد: 6 هزار و 140 نوع مجوز در کشور به غیر از لجستیک و ثبت از سوی 1257موسسه از کل کشور در حال حاضر برای افراد حقوقی مجوز ارسال شده است که برای افراد غیر حقوقی این آمار به 1270 نفر، بیش از هزار مجوز موسسه دریافت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: 47 موسسه فرهنگی دیجیتال در البرز، 176 نوع مجوز حقوقی را در البرز گرفته اند و در حال فعالیت هستند و در حقیقت سه نفر به عنوان عضو حقیقی مجوز در البرز گرفته اند.

 

مدیرگروه فرهنگ سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مطرح کرد: یک بحثی داریم در خصوص کاربر، که اگر امروز استان البرز حدود 3 میلیون جمعیت دارد به معنای حضور همین میزان جمعیت به عنوان کاربر است و وظیفه کارشناسان مربوطه در اداره کل فرهنگ و ارشاد به غیر از حمایت از تولید محتوا، حمایت از کاربردان هم محسوب می شود.

 

ارتقاء فرهنگ کاربری و سوادرسانه ای مخاطب

 

معاون رسانه های دیجیتال کشور با تقدیر از پیوست سواد رسانه ای که در نمایشگاه دیجیتال استان البرز وجود دارد، مطرح کرد: ارتقاء فرهنگ کاربری و سواد رسانه ای مخاطب یکی از رسالت های مسئولان فرهنگی است چرا که امروز ما در جامعه زندگی می کنیم که در معرض پیام های متعدد در فضای مجازی هستیم.

 

به گفته افراسیابی، اگر کاربرد و خانواده او قدرت انتخابی در فضای مجازی نداشته باشد و نتواند سرّه از ناسره را تشخیص دهد گاهی یک شایعه می تواند لطمات جدی به شاکله جامعه بزند.

 

افراسیابی از اصحاب رسانه استان البرز به عنوان یکی از گروه های رسانه ای بی حاشیه نام برد و توضیح داد: اصحاب رسانه به یک سواد رسانه بالاتر از عموم مردم نیاز دارد چرا که با یک خبر می تواند در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ...

 

چالش نهنگ آبی در کشور ایران وجود نداشت

 

 مدیر گروه فرهنگ سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تاکید بر اهمیت تکلیف و مسئولیت اجتماعی ارتقاء سواد رسانه ای توضیح داد: چالش نهنگ آبی در ایران وجود نداشت و نبود سواد رسانه ای باعث صدمات جدی و ایجاد اتفاقات ناخوشایند در کشور شد.

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه ها روزنامه مجلس اوقات فراغت مسجد کانون های مساجد خراسان جنوبي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه تکلیف اجتماعی و ملی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها