Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:55:12 GMT

روسیه خواستار عدم مداخله فرانسه در امور داخلی خود شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۲۳۴۱

روسیه خواستار عدم مداخله فرانسه در امور داخلی خود شد

ماریا زاخارووا اظهار داشت: وزارت خارجه فرانسه نگران اعتراضات در مسکو است، همان فرانسه ای که حدود یک سال است به گفته ساکنان این کشور، اقدامات جنگی در آن بین معترضان و ماموران پلیس جریان دارد.
زاخارووا افزود: حکومت فرانسه همه نوع شیوه های سرکوب را استفاده می کند از گاز اشک آور گرفته تا نارنجک های پرصدا و گلوله های پلاستیکی علیه معترضان در خیابان های پاریس به کار گرفته می شود و بسیاری را دستگیر و زندانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقام های فرانسوی با این ادعا که اجتماعات اعتراضی غیرقانونی بوده و مجوز برای برگزاری آن دریافت نشده است، از این رفتارها حمایت کرده اند و ماموران پلیس فرانسه نیز با معترضان همانند اشغالگران خارجی و نه بخشی از مردم فرانسه رفتار می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه آمار رسمی درباره اعتراضات در فرانسه وجود ندارد، اظهار کرد: به گفته وزیر کشور فرانسه در اعتراضات این کشور 11 نفر کشته و دو هزار و 500 نفر از معترضان معروف به جلیقه زردها مجروح شده اند، 76 نفر هم جراحات جدی برداشته اند.
 وی افزود: وزیر کشور فرانسه گفته است که ما نمی خواهیم با نیروهای نرم از نظم در فرانسه دفاع کنیم.
زاخارووا در پایان مطلب خود ضمن انتقاد از سکوت کامل مدافعان حقوق بشر در غرب نسبت به سرکوب مخالفان دولت در فرانسه نوشت: آیا امروز پاریس حق دارد از واکنش متناسب به اقدامات معترضان سخن بگوید؟ 
در جریان اعتراض های جلیقه زردها که از 17 نوامبر سال 2018 آغاز شده، تاکنون 11نفر کشته و دستکم 2 هزار تظاهرکننده و یک هزار نیروی پلیس زخمی شده اند. 
این اعتراض ها در سال گذشته در واکنش به تصمیم دولت به افزایش مالیات سوخت آغاز شد و صدها هزار نفر در تظاهرات در شهرهای مختلف فرانسه شرکت کردند. 
تاکنون حدود 9 هزار نفر در جریان این اعتراض ها بازداشت شده اند. اعتراض های مردمی در حالی تداوم دارد که از یک سو امانوئل مکرون همچنان بر مواضع خود در چارچوب گفت و گوی ملی اصرار دارد و از سوی دیگر معترضان همچنان خواستار برکناری رئیس جمهور فرانسه هستند. 
روز هشتم مرداد ماه مسکو برای سومین بار در یک ماه اخیر شاهد اعتراض گسترده مخالفان دولت به حذف بیش از 50 نامزد مخالف دولت در انتخابات مجلس محلی مسکو بود.
در گزارش سازمان پلیس مسکو که شنبه شب منتشر شد، آمده است در مجموع یک هزار و ۷۴ نفر از افراد شرکت کننده در تجمعات اعتراضی در بازداشت هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ار.ب.کا صبح روز شنبه ایلیا یاشین، دمیتری گودکوف، لیوبوف سوبول، ایوان اژدانوف و یولیا گالیامینا از رهبران مخالفان دولت که نامزدی آنها برای انتخابات مجلس محلی مسکو رد شده بود توسط ماموران امنیتی دستگیر شدند.
چند روز پیش  الکسی ناوالنی برجسته ترین رهبر مخالفان پس از خروج از منزل توسط ماموران پلیس بازداشت و روانه بازداشتگاه شد و گفته شد که تا یک ماه باید در بازداشت باشد چرا که مردم را دعوت به حضور در تظاهرات غیرقانونی کرده است و طبق قانون مجازات این کار مشخص است.
پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.
انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم