Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@22:57:49 GMT

آب اصفهان نیاز به دستگاه تصفیه ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۲۷۱۶

آب اصفهان نیاز به دستگاه تصفیه ندارد

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،سید اکبر بنی طباءپیرامون برگزاری پویش ملی بانوی آب افزود:در این پویش از تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استان در راستای اجرای برنامه های عملیاتی پویش بانوی آب استفاده می شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: بازدید بانوان از تصفیه خانه آب ،حضور در خانه فرهنگ آب ، همکاری و تعامل با فرهنگسراهای شهرداری جهت حضور در جمع بانوان و آموزشهای لازم ،دعوت و اجتماع بانوان در شهر های استان،حضور در تجمعات بانوان دستگاههای اجرایی استان از جمله محورهای عملیاتی پویش ملی بانوی آب در استان اصفهان می باشد

وی تصریح نمود:بیش از 80 نفر از همسران شاغل در شرکت  برق منطقه ای استان اصفهان از تصفیه خانه باباشیخعلی دیدن کردند ودر این بازدید از نزدیک با فرایند تصفیه آب آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کارشناس تصفیه خانه آب اصفهان دراین بازدید  پیرامون چگونگی فرایند تصفیه گفت: تا کنون یک لیتر آب غیراستاندارد از این تصفیه خانه به سمت خانه‌های مردم روانه نشده است.فاز اول این تصفیه خانه درسال ۶۸ با ورودی ۵ متر مکعب بر ثانیه به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان در سال ۸۶ و با ظرفیت ورودی ۷.۵ متر مکعب بر ثانیه راه اندازی شده است، افزود: در این تصفیه خانه آب به دو روش فیزیکی و شیمیایی تصفیه می‌شود.آشغالگیری، تزریق و اختلاط مواد منعقد کننده، گندزدایی با ازن، دو مرحله ته نشینی و فیلتراسیون و ضد عفونی با کلر از مراحل تصفیه آب در این تصفیه خانه است که فعالیت‌های صورت گرفته برابر با آخرین استانداردهای روز دنیاست..

این کارشناس تصفیه خانه آب  فاصله سد چم آسمان تا تصفیه خانه بزرگ اصفهان را ۸ کیلومتر عنوان کرد و ابراز داشت: به دلیل اختلاف ارتفاع سد تا این تصفیه خانه برخلاف بسیاری از تصفیه خانه ها آب به بالا پمپاژ نمی‌شود و این امتیاز بزرگی برای این تصفیه خانه است و این فرایند ثقلی صورت می گیرد .

همچنین در بازدید فرایند تصفیه  آب  خانم نصر آبادی یکی از بانوان، این بازدید را بسیار موثر در رفع ابهامات خود در رابطه با کیفیت آب دانست و  افزود: من خیلی وقت است که کیفیت آب شرب اصفهان از لحاظ سلامت  مورد تردید می دانستم و براین اساس همیشه قبل از استفاده آب را می جوشاندم اما الان که از نزدیک با فرایند تصفیه آشنا شدم قطعا دیگر این کار را نمی کنم  در این بازدید متوجه شدیم آب با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد

در ادامه خانم کرمانی گفت: من اصرار داشتم که حتما از دستگاه تصفیه آب در منزل استفاده شود که در نهایت با اصرار من دستگاه تصفیه آب خریدیم اما الان با توضیحاتی که کارشناس مربوطه دادند به این واقعیت رسیدم که آب اصفهان نیاز به تصفیه خانگی ندارد و املاح موجود در آب برای بدن نیاز است و این دستگاهها آب را بصورت مقطر و فاقد هرگونه املاح می کنند که برای سلامت بدن مفید نیست. همسایه ما دارای دستگاه تصفیه آب هست و همیشه اعضای این خانواده درگیر مشکلات کلیوی هستند پس آب اصفهان سنگ کلیه تولید نمی کند شاید بیماری سنگ ناشی از مصرف بی رویه لبنیات می باشد

 فاطمه شیرانی نیز فرایند شستشو و تمیز شدن فلیتر های تصفیه را قابل توجه دانست و گفت: همیشه برای من سئوال بود که چطور فیلتر های تصفیه خانه آب تمیز می شوند چرا که فلیترهای دستگاههای تصفیه خانگی حداقل باید شش ماه یک مرتبه تعویض شوند که امروز متوجه شدم هر روز فلیترهای دستگاههای تصفیه خانه آب از طریق فشار هوا  وبه روش خاصی مورد شستشو قرار می گیرد که این مهم در سلامت بسیار موثر است در صورتی که مطمئن هستم فیلترهای دستگاه تصفیه خانگی هر روز مورد شستشو قرار نمی گیرد .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان خانواده روابط عمومی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند