Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی واحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تیم ده‌نفره ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بازدید کردند، ابراز داشت: این اقدام به منظور بررسی مستندات ارزیابی درونی دوره پزشکی عمومی این واحد دانشگاهی اجراشده است

وی بابیان اینکه طبق قوانین و آئین‌نامه‌های فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME می‌بایست دانشکده‌های علوم پزشکی به صورت مداوم برای حفظ استانداردهای آموزشی به خودارزیابی بپردازند، افزود: بعدازاین مرحله، تیم ارزیاب از بیرون دانشکده یعنی از دانشگاه‌های دیگر علوم پزشکی خودارزیابی صورت گرفته را ارزیابی بیرونی می کند و در واقع آن ارزیابی را اعتباربخشی می‌کند به شرطی که دانشکده پزشکی مزبور حداقل استانداردها را دارا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش اصلی ترین پارامتر

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه اعتباربخشی به موارد مختلفی ارتباط دارد، ابراز داشت: دارا بودن نیروی انسانی، اعضای هیات علمی و کارشناسان توانمند و متخصص مرتبط، دارا بودن فضاهای آموزشی و دانشکده مستقل با شرایط استاندارد، تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی و آزمایشگاهی از جمله این شاخص‌ها است.

واحدی بابیان اینکه اصلی ترین پارامتر فرآیند آموزش است، تصریح کرد: اینکه در آموزش چه مواردی از نظر ارزیابی  و سنجش دانشجویان و بازخورد به دانشجویان و غیره صورت می‌گیرد مورد توجه خواهد بود.

وی افزود: بر اساس اعلام زمان‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیروز و امروز ۹ و ۱۰ مردادماه ۹۸ بازدید بازرسان وزارتخانه مذکور از دوره پزشکی عمومی واحد شاهرود برگزار شد و بررسی هشت حوزه اصلی که پیشتر مورد خودارزیابی درونی توسط دانشکده علوم پزشکی قرارگرفته بود و نیز امکانات، فضاهای آزمایشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی و نیروی انسانی و اعضای هیات علمی آن صورت گرفت.

چالشی بین اساتید نیست

اساتید علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز در گفتگو با ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عشق و جنون آموزش دارند و اساتید همواره در دسترس دانشجویان هستند و خود را از آموزش به ایشان دریغ نمی‌کنند، ابراز داشت: این مطلب مهم و امر عظیمی که در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود وجود دارد و در دانشگاه‌های بزرگ دولتی که من همکاری داشته‌ام هرگز ندیده‌ام.

عباس توکلیان ارجمند بابیان اینکه در دانشگاه آزاد شاهرود خود را یک خانواده می‌دانیم و ارتباط ما بسیار صمیمی و مثل اعضای یک خانواده است، تصریح کرد: هرگز چالشی بین اساتید این دانشگاه مطرح نبوده است.

وی افزود: در برخی  دانشگاه‌های دیگر دانشجویان پزشکی امکان تماس آسان با اساتید را ندارند در آنجا اکثر مواقع دانشجویان ترم های بالاتر به دانشجویان آموزش می‌دهند یعنی فلوشیپ ها به رزیدنت‌ها و رزیدنت‌ها به اینترنها و ... اما من در دانشگاه آزاد شاهرود ابتدا اینترنیست شدم و سپس فوق تخصص غدد شدم! کلاسهای اساتید پس از اتمام ساعت رسمی همچنان ادامه دارد و گاهی اوقات تا زمان سوارشدن بر اتوموبیل شخصی ادامه پیدا می کند و همه اینها بدون چشم‌داشت مادی و با عشق به آموزش صورت می‌گیرد.

اجار اساتید به ارائه مقاله ثمره ای ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد: که اساتید به دو دسته تقسیم می‌شوند اساتید علاقمند به آموزش و اساتید علاقمند به پژوهش. باید استاد آموزشی(tutor) از استاد محقق جدا شود اگرچه ده‌ها کتاب و ده‌ها مقاله معتبر علمی به چاپ رسانده‌ام و کتاب مرجع در طب نوشته‌ام اما عشق به آموزش در وجود من موج می زند و این البته خاص من نیست و این ویژگی را در همکاران خود هم یافته‌ام و همین دلیل کافیست که فرزند خودم را اگرچه رتبه قبولی در دانشگاه دولتی را کسب کند در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ثبت‌نام کنم.

توکلیان با تاکید بر اینکه مقاله دادن آن‌هم ISI ثمربخش نیست، افزود: استادی که عاشق آموزش است برای این امر مفیدتر خواهد بود و نباید اساتید را اجبار به دادن مقاله کرد که هیچ ثمره‌ای مگر برآورده شدن قوانین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ندارد.

کد خبر 4682242

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شاهرود وزارت بهداشت نظارت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال

چتری مدیر حج و زیارت استان سمنان در حاشیه اعزام کاروان زیارتی از شاهرود در جمع خبرنگاران گفت: این کاروان ۸۵ نفره امشب از شاهرود به تهران عزیمت می‌کنند و صبح فردا (جمعه) به سمت سرزمین وحی عازم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ۲ کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان سمنان اختصاص داده شد، اظهار کرد: یک کاروان ۸۵ نفره برای شرق استان(شاهرود) و کاروان دیگری برای غرب(سمنان) در نظر گرفته شد.

چتری با بیان اینکه کاروان دوم روز ۱۱ اردیبهشت ماه از سمنان عازم خواهد شد، اظهار کرد: براساس تصمیم‌گیری مسئولان سازمان حج و زیارت، مدیر و یک روحانی این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی