Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@07:07:29 GMT

ترامپ بورس‌های جهان را به‌هم ریخت!

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۱۹۸۸

ترامپ بورس‌های جهان را به‌هم ریخت!

پس از حملات جدید رئیس جمهور آمریکا به چین، شاخص‌های بورسی جهان با ریزش سنگین بسته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تنها چند ساعت پس از پایان آخرین دور از مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در شهر شانگهای، دونالد ترامپ اعلام کرد که چینی‌ها حاضر نیستند محصولات کشاورزی بیشتری از آمریکا بخرند و این باعث شده است تا وی تصمیم بگیرد تعرفه وارداتی بر محصولات چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را از یکم سپتامبر امسال به ۱۰ درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهدیدات همان‌طور که انتظارش می‌رفت به سرعت فضای معاملات را تحت تاثیر خود قرار داد به گونه ای که شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ریزش ۱.۴ درصدی بسته شد و شاخص "نیک‌کی ۲۲۵" توکیو در اتفاقی کم‌سابقه ۲.۴ درصد سقوط کرد. در دیگر مناطق آسیا شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین ۱.۵ درصد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۲.۲ درصد ریزش کردند.

در اروپا شاخص "استوکس ۵۰" ۱.۹ درصد نسبت به روز گذشته خود عقب نشست و در آمریکا شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ریزش ۰.۴ درصدی در پایین‌ترین سطح این ماه خود قرار گرفت.

ماساهیرو ایشی کاوا، استراتژیست ارشد موسسه "سامو میتو سکیوریتیز" گفت: پس از نشست هیات چین و آمریکا، مردم اکنون این تجربه را کسب کردند که همیشه در پایان نشست‌ها دو طرف لبخند نخواهند زد. بازار این اواخر داشت به سمت بهبود پیش می‌رفت اما اکنون معامله گران باید خود را برای سناریوهای بدبینانه تر آماده کنند.

خبرگزاری رسمی چین در نخستین واکنش به تهدید ترامپ اعلام کرده است که توافق بین آمریکا و چین اکنون دور از دسترس به نظر می‌رسد. از طرف دیگر اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چین را بازیگری بد توصیف کرده است که برای چندین دهه مانع از تجارتی عادلانه با آمریکا شده است.

در دیگر بازارها، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۴۳۲.۵۸ دلار رسید و از قله شش ماهه اخیر خود فاصله گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترامپ بورس های جهانی مذاکرات آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748296

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟