Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اولین سالگرد شهادت سید محمد علی شاه موسوی گردیزی مقلب به چمران افغانستان امروز جمعه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم اولین سالگرد شهادت «سید محمد علی‌شاه موسوی گردیزی» مقلب به «چمران» افغانستان، امروز (جمعه) با حضور حجت‌الاسلام «میراحمدرضا حاجتی» امام جمعه موقت اهواز، «وحید جلیلی» مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، حاج «رحیم احمدی روشن» پدر شهید «مصطفی احمدی روشن»، دوستان و همرزمان این شهید والامقام و عموم مردم خصوصا مهاجران افغانستانی، در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر واقع در چهار راه سرچشمه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در پایان این مراسم از ۳۵ شهید نمازگزاری که در کنار شهید «سید محمد علی‌شاه موسوی» به شهادت رسیده‌اند تجلیل شد، همچنین در این مراسم پدر شهید «احمدی روشن» قرآن هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خانواده شهید موسوی اهدا کرد.   سید محمد علی‌شاه موسوی ملقب به «چمران» افغانستان، سال ۱۳۳۸ در شهر گردیز واقع در ولایت پکیتا افغانستان متولد شد.   وی در تشکیل انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه علوم پزشکی کابل برای مقابله با حاکمان کمونیست وقت این کشور نقش به‌سزایی داشت.   سید محمد علی‌شاه موسوی سال ۱۳۵۹ به ایران می‌آید و جذب کمیته بهداشت و درمان قزوین می‌شود و سال ۱۳۶۰ به ایرانشهر می‌رود و پس از مدتی جذب جهاد سازندگی اراک می‌شود و داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل می‌رود. وی سال ۱۳۶۱ برای مقابله با نیرو‌های اشغالگر روسی به کشور خود باز می‌گردد و به‌عنوان فرمانده مجاهدین جبهه مرکزی گردیز انتخاب می‌شود و در این مسیر سال ۱۳۶۵ از ناحیه گردن جانباز می‌شود.   سید محمد علی‌شاه موسوی سال ۱۳۶۸ بعد از رحلت امام خمینی (ره)، نامه‌ای به امام خامنه‌ای می‌نویسد و با ایشان بیعت می‌کند.   وی سال ۱۳۶۹ وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌شود و پس از اخذ مدرک دکترای پزشکی، سال ۱۳۸۱ به افغانستان بازمی‌گردد و به لویه جرگه (مجلس بزرگان افغانستان) راه می‌یابد.   این مجاهد خستگی‌ناپذیر بعد از سفر حج سال ۱۳۸۲ در راه بازگشت در مسیر کابل مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت، به‌طوری‌که کاروان نظامیان آمریکایی مجبور شد کنار جاده بایستد. بعد از آن رویارویی، ۲۲ مرداد سال ۱۳۸۲ نظامیان آمریکایی محمد علی‌شاه موسوی را به اتهامات واهی دستگیر و به زندان خود در بگرام و سپس به زندان گوانتانامو منتقل می‌کنند و وی را زیر شکنجه‌های سخت قرار می‌دهند.   این مجاهد خستگی‌ناپذیر، بعد از تحمل ۴۳ ماه اسارت در زندان‌های مخوف آمریکا، آزاد و به زادگاهش باز می‌گردد. وی پس از آزادی از زندان، خاطرات خود را در کتابی با عنوان «حقایق ناگفته از زندان گوانتانامو» منتشر می‌کند.   سید محمد علی‌شاه موسوی سرانجام پس از عمری مجاهدت، در جریان حمله انتحاری در مسجد صاحب‌الزمان (عج) به همراه ۳۵ نمازگزار دیگر به شهادت می‌رسد.    

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت‌ماه در ۷ بخش برگزار می‌شود.

مریم عرب‌نژاد سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم در نشست خبری رویداد ملی«سهم من از جوانی ایران» که امروز، ۸ اردیبهشت در سالن جلسات فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال دومین رویداد جایزه ملی جمعیت برگزار خواهد شد؛ اظهار کرد: این رویداد در دو سطح ملی ۳۱ اردیبهشت و به صورت استانی ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: این رویداد در دو بخش کشف محور و تقاضا محور برگزار می‌شود؛ در بخش کشف محور افراد فعال در حوزه جوانی جمعیت معرفی می‌شوند و بخش تقاضا محور به صورت خوداظهاری است که با اطلاع رسانی در فضای مجازی افراد می توانند آثار خود را ارسال کنند.

عرب‌نژاد یادآور شد: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قالب ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی در ۷ بخش شامل؛ خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، مدیران و نخبگان، موسسات و شرکت‌های خصوصی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم یادآور شد: شاخصه‌های ارزیابی در بخش خانواده؛ تعداد فرزندان، موفقیت علمی مادر و فرزندان، موفقیت فرهنگی و اجتماعی مادر و فرزندان، کنشگری تبلیغ اعضای خانواده در امر فرزندآوری، ازدواج به هنگام زوجین است.

عرب‌نژاد تصریح کرد: شاخصه‌های ارزیابی در بخش رسانه شامل؛ گسترده و اثر بخش بودن در سطح خبرگزاری، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، در بخش سازمان‌های مردم نهاد معیار آن مردمی، خلاق و شبکه ساز است، همچنین در بخش شرکت‌ها و موسسات خصوصی عمومیت ارائه خدمات، در بخش دستگاه‌های اجرایی عمومیت ارائه خدمات، تکلیف مداری خلاقیت و عملکرد فراتر از وظایف قانونی، و در بخش نخبگان تعداد تولیدات و اثرگذاری و جریان سازی است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ارسال آثار به دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت، می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اداره کل امور زنان و خانواده استانداری مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۵۳۱۶۲۰۲۶۳ و۰۹۳۳۰۹۹۷۹۸۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود