Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سیدابوطالب مومنی با اشاره به برقراری آرامش نسبی در بازار کاغذ طی هفته‌های اخیر گفت: هم اکنون بازار کاغذ دچار رکود شده و البته موضوع حرکت بخشی از تامین نیاز ارزی از دلار ۴۲۰۰ تومانی به سمت ارز نیمایی، از جمله عوامل موثر در ایجاد آرامش نسبی بازار بوده است.

عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا افزود: در شرایط حاضر آرامش در بازار کاغذ وجود دارد؛ اگرچه هنوز هم بازار در دو بخش تحریر و روزنامه، با کسری مواجه است؛ ولی در حوزه ورق و کارتن، کاملا تعادل برقرار است و در ماههای اخیر، شاهد بهبود وضعیت بازار بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در بخش کاغذ تحریر و روزنامه همچنان کسری در داخل بازار وجود دارد که دلیل اصلی آن، تامین بخش اعظمی از نیاز داخلی از طریق واردات است؛ این در شرایطی است که بخش عمده‌ای از افرادی که کار تخصصی واردات کاغذ انجام می‌دادند، از بازار حذف شده‌اند و کسانی به واردات کاغذ مشغول شده‌اند که در این زمینه تجربه چندانی ندارند؛ ضمن اینکه البته با خروج بخش عمده کاغذ وارداتی از فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی، بازار نسبت به قبل از وضعیت مناسب‌تری برخوردار شده است.

به گفته مومنی، رصد بازار کاغذ تحریر و روزنامه طی هفته‌های گذشته از التهابات کمتری حکایت دارد، اما باید دید که با نزدیک شدن به فصل مدارس و بالا رفتن مصارف، بازار چه وضعیتی پیدا خواهد کرد.  

وی توضیح داد: بسیاری از واردکنندگان رسمی کاغذ که دارای شناسنامه در این حوزه هستند، از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده نکردند و به همین خاطر تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی، نه تنها منجر به گرانی کاغذ نشد، بلکه بازار را از وضعیت آشفته رهایی بخشید و اکنون وضعیت اگرچه هنوز ایده‌آل نیست، ولی بهتر از قبل شده است؛ در حالیکه همواره تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی کاغذ بر این موضوع تاکید داشته‌اند که دولت اجازه دهد کاغذ با یک نرخ ارز واحد وارد شده و اگر قرار است حمایتی از جامعه هدف مصرف‌کننده مثل ناشران یا روزنامه نگاران یا حتی تهیه و تولید کتب درسی صورت گیرد، به صورت دیگری مابه التفاوت پرداخت شود؛ چراکه هم اکنون هم این کاغذهای وارداتی با دلار دولتی، به دست جامعه هدف نمی‌رسد.

مومنی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان کاغذ چاپ و تحریر، به دلیل مسائل و محدودیت‌های ناشی از مسائل بین المللی، در تهیه مواد اولیه مورد نیاز تولید دچار مشکل شده‌اند؛ در حالیکه همواره باید بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش رفته و مازاد بر نیاز داخلی، انبار کالا صورت گرفته باشد تا در بازار نوسان وجود نداشته باشد، اما این در شرایط عادی است و اکنون به دلیل محدودیت‌ها، بازار با تاخیر تامین شده است و باید شرایط را برای واردات فراهم کرد تا به بازار شوک وارد نشود.

وی گفت: در جایی که دولت وارد بازار می‌شود، بازار را به هم می‌ریزد و حتی اکنون قیمت کاغذ در بازار با معیار دلار ۱۲ هزار تومانی هم محاسبه نمی شود، در حالیکه دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی به این کالا می‌دهد، در حالیکه اگر قیمت ارز یکسان شود و دولت فقط نظارت عالیه داشته باشد، مشکل بازار حل خواهد شد و واردکنندگان نیز به موقع بازار را تامین خواهند کرد.

مومنی افزود: بازار کاغذ همچنان با حباب مواجه است و البته مصارف هم باید کاهش یابد، به خصوص اینکه انتخابات در پیش رو است و به نظر می‌رسد که مصرف بالا هم برود؛ ضمن اینکه دولت که هم اکنون به صورت حائل در بازار میان واردکننده و متقاضی خرید کاغذ قرار گرفته است، باید کنار برود؛ یعنی اجازه دهد که واردکنندگان حرفه ای و شناسنامه دار وارد بازار شده و در مقابل اقدامات خود پاسخگو نیز باشند.

وی اظهار داشت: البته باید به سمت اجرایی شدن دولت الکترونیک پیش رفت تا مصرف کاغذ به طور عمومی کاهش یابد، چراکه هر هفته هزاران برگ کاغذ از سوی شرکتها و مجموعه‌های دولتی مصرف می‌شود که خود این سبب هدررفت منابع می‌شود.

منبع: مهر خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دولت الکترونیک بازار کاغذ روزنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات پرونده کلاهبرداری اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

وی تصریح کرد: مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌نمایند قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتور‌های تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس‌ها نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • حضور ناموفق دلار در کانال ۶۰/ سیگنال مو‌رد نظر به بازار مخابره نشد
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟